Se enkelt indlæg
Gammel 03-10-2013, 21:21   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Som jeg læser loven kan man normalt kun få et lån op til 171.000 og så må man selv betale mere, hvis man gerne vil have en bil der er bedre end billigst mulige.

Men i og med du har et beviseligt behov, der gør at det i dit tilfælde er en væsnentligt dyrere bil der er billigste løsning, så kan du få et yderligere lån.

Så jeg tror stadig at det er de 320.000 minus tilskuddet til automatgear.. og så får du resten som lån, hvor du skal betale halvdelen.

"Stk. 2. Hvis der foreligger ganske særlige forhold i forbindelse med ansøgerens funktionsnedsættelse, kan der ydes et rente- og afdragsfrit lån til betaling af forskellen mellem den fastsatte låneramme på 171.000 kr. og bilens anskaffelsespris."
Tak igen, men som du selv citerer til sidst kan der ydes et rente- og AFDRAGSfrit lån. Det der med det afdragsfrie er jo det, der også står i forbindelse med særlige indretninger som gear, lift osv, og det skal man jo IKKE betale. Som jeg har forstået det, gives det fortsat som et lån netop fordi, hvis bilen siden sælges, så er den del, der har været afdragsfrit kommunens andel og dermed fortjenneste ved evt. salg.

Men simpelt at forstå, synesmjeg ikke det er
frup er ikke logget ind   Besvar med citat