Se enkelt indlæg
Gammel 13-12-2008, 01:20   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, men det er jo heller ikke aktuelt for dig, når du selv kan møde op på kommunen/jobcentret osv - det er jo kun for os som ikke har den mulighed pga sygdom. Men når man er så 'lost' som jeg er, så bliver man sgu så taknemmelig når man kan sidde hjemme i sin sofa med sin te og blive hørt, læst og forstået og bare have en rigtig god mavefornemmelse bagefter når mødet er slut
Jeg har jo slet ikke det der drive som du har, og kan da slet ikke forberede mig til en samtale på kommunen, jeg ville dø af skræk inden eller få blackout af stress og det der er værre

Og nej, de kommer ikke for at 'gøre én klar til arbejdsprøvning' de kommer med nogle foreslag og tilbud om hjælp til at en arbejdsprøvning evt kan lykkes(som jo kan være udmærket for nogen!), alt efter hvad man nu engang fejler. Jeg ville da have ønsket at jeg havde fået de tilbud den gang jeg kunne have brugt dem!! Men kan man ikke tage imod tilbudene, jamen så skriver de som bare en redegørelse til ens sagsbehandler om, at arbejdsprøvning er umulig indenfor de rammer DE kan tilbyde. Så et eller andet sted, så kan det jo kun være til min egen fordel, for så er der en ekstra instans der fortæller at det er umuligt at arbejdsprøve mig - og dem kan jeg jo ikke få for mange af
Min sagsbehandler sagde for nogle gange siden, at hun håbede på at jeg ville slippe for arbejdsprøvningen (det er den eneste gang hun har sagt noget fornuftigt), så jeg håber jo med mit lille bange hjerte, at hun 'bare' er ved at tjekke de sidste livliner, så jeg må vitterligt være med så godt jeg kan (på hjemmefronten). Så når hun siger HOP, så spørger jeg bare,,hvor højt?



Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
En anden ting er, at sådan et privat foretagende som Incita, garanteret er "vægtet" af deres success med at få folk i arb. prøvning hvis jeg gætter rigtigt... altså at de belønnes efter success, hvilket kan farve uvildigheden af Incita's arbejde... nøjagtigt som det er med eksterne jobvirksomheder.

Jeg er bare generelt skeptisk for alt hvad en kommune foretager sig... miljøskadet kan man vel kalde mig
Incita er det samme som Reva, og deres job er ikke at få folk i arbejdsprøvning som sådan. Reva er det sted hvor arbejdsprøvningen foregår. Det er gennem Reva man får kendskab til hvor mange timer man kan klare (eller ikke klare!), det kan også være gennem Reva man tilsidst får fleks eller førtidspension - alt efter hvad arbejdsprøvningen fortæller om klienten.
I mit tilfælde vurderer de jo så, at jeg er for syg til arbejdsprøvning, så må min sagsbehandler selv konkluderer resten. Om det er nok med Reva's udtalelser + min læges + min psykiaters + psykologens samtyggende udtalelser, eller om hun finder på mere

Sidst redigeret af Webmaster; 13-12-2008 kl. 12:29. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...man kan godt svarer flere i samme indlæg..
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat