Se enkelt indlæg
Gammel 13-11-2011, 17:46   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 0401AMvB Se meddelelser
Tak for svar.
Ang. formålet med praktikken står: "Arbejdsevnen forventes genoptrænet
via en virksomhedsprakik med henblik på raskmelding til det ordinære arbejds-
marked"
Envidere står der:
"Der ønskes en beskrivelse af hvorledes 0401AMvB indgår i det sociale på ar-
bejdspladsen samt samarbejde med ledelsen, og om der ligger barrierer i de personlige kompetencer set i forhold til arbejdsevnen. Desuden afdækning af faglige muligheder for at pånå administrativt arbejde/udnytte sin uddannelse".
Jeg synes det ser lidt både-og ud: De ønsker at få mig raskmeldt (naturligvis),
men de vil også afklare mig i forhold til fremtiden.
Realiteterne er at jeg nu 2 uger inde i praktikken med lodder og trisser har fået
mig kæmpet op på 17½ time ugentligt, og jeg sover 4-5 timer når jeg kommer
hjem! Jeg er kronisk smertepatient pga. en rygdeformitet. Og akademiker - selvfølgeligt vil de gerne have mig tilbage på fuld kraft.
Ok, så det vil jeg vurdere som værende en praktik: Tilbage til fuld tid...
Hvis du har skrevet hele formålet ind her, og det er overvejende eller helt fysiske grunde du er sygemeldt for, så kan jeg faktisk ikke se noget afklaringsmæssigt perspektiv i det, da de reelt ikke er blevet bedt om at se hvordan du rent fysisk har det før, under og efter arbejdet. eneste undtagelse, er hvis dine skånebehov er meget grundigt udpenslet i forvejen...

I en samlet arbejdsevne vurdering, skal man også vurdere om du er i stand til at have et liv efter arbejdet, så selvom du måske kan arbejde en del timer, er det ikke nok, du skal også kunne fungere nogenlunde bagefter... ;-) HELHEDSSYNET gælder også her...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat