Se enkelt indlæg
Gammel 06-05-2014, 12:01   #5
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 11
Purple er ny på vejen
Jeg kan bruge det rigtig meget! Tusind tak!

Jeg har lige i dag skrevet til min ene tidligere psykiater om aktindsigt - og har også skrevet til VUC for at få på papir hvor mange fag jeg har afbrudt, det kan jeg nemlig ikke se på SU, og jeg ved VUC har optegnelser over det, for fik en sur medarbejder i røret for et par år siden, der sagde han kunne se jeg havde droppet rigtig mange fag, og at det her "var sidste chance"!


Er ved at sætte alt i en mappe, kronologisk - så jeg har alt gjort klar, når og hvis jeg kommer til at må køre den her med kommunen, som jeg dog er ret så sikker på er det som det ender ud med..
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Et par gode råd..

Sørg for at alt er på skrift i forhold til kommunen..

Skriv evt dagbog da du kan få brug for at fortælle senere hvordan du har haft det undervejs...og det glemmer man nemt...

Sørg for at få aktindsigt jævnligt så du altid ved hvad kommunen har liggende på dig...

Papirer har det med at forsvinde på kommunerne...(ikke at de nødvendigvis gør det i din sag)

Søg evt også lægelig aktindsigt....formularer til dette finder du under nyttige links...hvis du ikke bare vil skrive på et stykke papir at du vil have aktindsigt...

Så vidt det er muligt hav en bisidder med til møder og/eller optag disse....det er lovligt at optage også ud at du siger noget om dette....hvis du derimod siger det...ja så risikere du at de nægter det...

Det sidste råd kan være lidt svært specielt når det er ens egen sag....

Men så vidt du overhovedet kan ja så skal du se det hele som et "spil" frem og tilbage imellem dig og kommunen...

Du vil gerne vise dem hvordan og hvorledes med dig og hvad du kan og ikke kan og de vil hele tiden forsøge at presse dig til at du kan mere og mere...

Nogle gange har de desværre held med at få presset folk så meget at deres helbred bliver meget meget værre end det var inden de kom i kontakt med kommunen...

Husk hele tiden på at dit helbred er mere vigtig end kommunens økonomi...

Hvorfor siger jeg så at du skal se det som et "spil"....

Det gør jeg fordi man aldrig skal tage det personligt når man synes at kommunen er efter en...

Rigtig mange tager dette personligt og tror fejlagtig at det kun er dem kommunen er efter...(det er også derfor mange bliver så glade når de finder K10 da de så kan se at det ikke kun er dem kommunerne er efter)

Men det er ikke rigtigt....det er aldrig personligt....kommunen er efter alle...og det meste i dag drejer sig om penge....kommunens økonomi....

Sådan er det desværre....og når man først indser dette ja så vil man meget bedre kunne forstå hvorfor kommunerne gør som de gør....og arbejde på at få det som ens helbred kræver man skal have...sådan at man kan udnytte ens resterende arbejdsevne til at få et ordentligt liv...

Kodeordet over for kommunerne er DOKUMENTATION DOKUMENTATION DOKUMENTATION

Håber du kan bruge noget af det...
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat