Se enkelt indlæg
Gammel 25-06-2011, 02:22   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Curls;
Citater fra dig;

"selvom det kan stå på dansk, er det ikke altid man er sikker på, hvordan f.eks. sværhedsgraden er i de funktionsnedsættelser som en læge har beskrevet. Det bruger man sandelig også en lægekonsulent til."

Hvordan kan en lægekonsulent være bekendt med funktionsnedsættelsen, da den jo ofte er individuel, alt efter sværhedsgrad?

"Desuden er det ikke bare diagnoser, man skal se på, men funktionsnedsættelsen. Den OBJEKTIVE fund er ret vigtig."
Ved mange diagnoser, er der ikke objektive fund eller de få der er, siger IKKE noget om lidelsens omfang!

"Hvis f.eks. en læge skriver, at patienten har "gigt", hvad er det så for en gigt? Alm. gigt eller leddegigt? Leddegigt er nemlig en langt mere alvorlig og indgribende sygdom. Det mener jeg også, at det er sagsbehandlerens opgave at undersøge nærmere, hvis en borger oplyser, at man altså har leddegigt, og ikke bare alm. gigt."

Alm. gigt? Her skelnes mellem slidgigt og betændelsgigt!
Leddegigt er oftest nemmere, at dokumentere idet det bla ses på blodprøver.
Ved feks Betherew ses der ofte intet i blodprøver, og objektivt, ses forandringer også oftest mange år senere. Findes ca 200 forskellige diagnoser i rygsøjle alene. De fleste med alvorlig og indgribene sygdom, som leddegigt.

Jeg synes du netop beskriver farene ved enten ikke at have en faglig kompentent lægekonsulent til at OVERSÆTTE, eller selv forsøger dig!

Håber at jeg har misforstået dette?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 25-06-2011 kl. 02:38.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat