Se enkelt indlæg
Gammel 01-10-2012, 08:26   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
ja jeg må se om jeg kan arbejde videre på dette men det er svært når kræfterne er små .


de har overhovedet ikke taget hensyn til prognosen er ændret fra januar til april og juni med de sidste data de henholder sig til 1 prognose og underkender totalt det tilføjede fra april og juni som gør at sagen er af helt andre dimisioner.

jeg har været til nye undersøgelser i denne uge til speciallæge erklæringen og mangler kun at tale med den læge der skal lave den nu venter på indkaldelse .
alle tal i disse undersøgelser viser nøjagtig det samme som sidst og nogle desvære værre .Kender ikke denne læge og ved jo ikke hvad han skriver . Men jeg ved hvad overlægen på lungemedicinsk mener om forløbet da det har været det helt store samtale emne på afdelingen og de har nægtet at svare på kommunens spørgsmål før de indhentede en speciallæge erklæring - hvilket de så har gjort nu og kommunen stiller en helt masse spørgsmål som de ingen ret har til at stille og de blir afvist at svare på .

lungemedicinsk vil gerne have mig ind på et rehabiliteringsforløb på afdelingen 2 gange ugentlig men er ikke sikker på jeg kan holde til det og de vil nu vente på kommunens afgørelse først da jeg ikke kan klare mere end dette , hvis jeg kan klare det og hvis jeg skal forsøge rehabilitering blir det med tilsluttet ekg og ilt da de er i tvivl .

udover dette er jeg nu tilkendt hjemmehjælp og de forstår ikke den pension ikke er gået igennem heller.

så der er snart nye parpire i sagen spørgsmålet er jo så om sb vil rejse ny § 18 sag eller jeg selv skal søge en § 17 sag og hvordan ser det ud hvis jeg ikke anker ???????
Jeg syntes du skal vente til du har de nye papirer og se om din sbér så vil rejse en §18. Har du kontra incidering af evt. arbejdsprøvning på skrift fra dine læger? Det kunne tyde på, at du ikke har i forhold til afslaget på rejsning af din sag!!?

Det er ikke Pensionsnævnets opgave, udfra dine lægepapirer, at sidde og regne ud, at du er for syg til at komme i arbejdsprøvning, det skal kontraincideres sort på hvidt fra lægernes side. Ved ikke om det var gjort i MariannaNM mands sag, hvis ikke har hans "held" været, at han havde og har en kone der er har været god og aggressiv på hans sag Dog skal papirerne altså også være i orden ang. arbejdsprøvning eller ej.

Jeg ville være meget påpasselig med, at anke rejsning eller afslag på en §18, dette fordi sagen i sidste ende kan komme over BAN og de kan til tider også være ret kreative i deres svar, det er min erfaring desværre.

Så vent på de nye lægepapirer, tal med din sagsbehandler om at få indhentet en kontraincidering af evt. arbejdsprøvning, så er du meget tættere på målet. Hvad siger din sagbehandler til afslaget på rejsning af §18, det er jo ligesom hende/ham, der har været sikker i sin sag og vedkommende ville vel gerne, at din sag blev accepteret til en §18? Så det må I da arbejde videre med.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 01-10-2012 kl. 08:30.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat