Se enkelt indlæg
Gammel 21-04-2011, 19:50   #16
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Jeg er selv i gang med at læse paragraffer vedrørende gæld til det offentlige og inddrivelse heraf. I mit tilfælde drejer det sig om en SU-gæld. Jeg fik tilkendt førtidspension i februar, grundet PTSD, angst og depression og blev omtrent samtidig gjort bekendt med fra Økonomistyrelsen, at jeg ikke længere kunne få udsættelse med min gæld, og at den derfor ville overgå til inddrivelse hos Skat, eftersom jeg fortsat så mig ude af stand til at afdrage på den.

Jeg har fundet nogle paragraffer, som jeg selv vil henholde mig til i en skrivelse til Skat, som jeg vil lægge ved det ansøgningsskema, de har sendt mig, og hvor faste udgifter udelukkende omfatter husleje, el, vand og varme - altså ingen forsikring, licens, internet, telefon, medicin eller andet.

Jeg bør tilføje, at jeg har talt i telefon med en venlig medarbejder i Skats inddrivelsesafdeling, som opfordrede mig til at vedlægge en skrivelse dels om min psykiske og sociale situation, dels om udgifter til medicin og anden behandling. Han fortalte desuden, at når ens faste udgifter (altså husleje, el, vand og varme) er betalt, regner de i deres regi med, at man skal have et beløb på kr. 5580,- tilbage om måneden til sig selv, så at sige. Det er formentlig som enlig uden børn. Det er i hvert fald min situation. Jeg håber dog på fuld eftergivelse, da det beløb ikke dækker, hvad jeg har behov for.

Så vidt jeg kan se, er de vejledninger og paragraffer, jeg har fundet de seneste regler på området. De er fra januar 2011. Jeg indsætter link her nedenfor. De paragraffer, som er relevante for mig findes næsten nederst på siden fra H.7.2.2.4 og nedefter på siden. Bemærk især omtalen af § 13, stk. 6 og en, der hedder H.7.2.1.2 Særligt vedrørende studiegæld. Måske der er noget brugbart her.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=726...n=close#i72638
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat