Emner: Til Støjberg
Se enkelt indlæg
Gammel 23-05-2009, 08:07   #29
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ja så kom der svar fra Inger Støjberg og jeg vil lige sige at hvis hendes svar er hendes standard viden og hendes embedsmænds viden om flekser så står vi over for en meeeeget stor udfordring ..

Jeg har fået brevet den 15 maj og har ikke fået sat det ind fordi det var så langt ude i skoven at jeg måtte svare hende og jeg måtte sende det til HK og nogle andre...

derudover var svaret en pdf fil så skulle lige have computer geniet til at lave det om til tekst for mig ,da jeg ikke bare ville lægge det på som en vedhæftet fil , det fortjener at komme på helt for sig selv her i tråden ...

Nu har jeg så fået lavet det om til tekst (sætter også originalen på det vil sige det får jeg web til ) men i første omgang får i lige brevet her , det der er skrevet med blåt er nogle nye spørgsmål til hende fra mig af , for enten lyver hun eller også sover hun .. jeg ved sq ikke hvad der er bedst men døm selv ..

Der kommer mere her de nærmeste par dage , da jeg også har skrevet med Carsten Riis fra HK og jeg også har tænkt mig at sende hendes brev til alle andre socialordfører samt arbejdsmarkedsordfører , det må være på tide at nogen begynder at gøre noget ved det fleksområde især da vi øjensynlig har fået en minister der ved nada om det .... tragisk ...

Men læs og grin (eller græd)
Det er meget tydeligt hvad det er de er ude efter... at være fleksjobber er langsomt ved at udvikle sig til at have samme regler som for alle andre ledige... de skal pludseligt selv ud at søge fleksjob, og har de gået ledige i en hvis tid, skal de til "anden aktør"... jeg læser sidste som et "fleksjobber i aktivering, og dermed ude af ledighedsstatistikkerne".

Jeg har skrevet det før... VKO ønsker et enstrenget system, der som grundprincip er ens for alle ledige... om det så er fleks, kontanthjælp, sygemeldte eller dagpenge.... formålet er at alle skal rives over i aktivering, så de har belæg for at afskrive dem som "ikke ledige", når der skal vises fine tal frem i verden... flexicurity modellen skulle jo nødigt vise sig ikke at virke, den er jo nærmest Danmarks "hellige gral" ude i verden, udviklet af vor egen beskæftigelsesmesias, Claus Hjort Frederiksen.

Man krydrer så ellers de forskellige afdelinger med så mange specielt tilrettelagte foranstaltninger som det er etisk umuligt at komme udenom... som skånebehov til fleksere, behandlinger til syge osv. osv...

Jeg vil ikke engang kalde det for en effektivisering af systemet, men snarere for en minimalisering af systemet. Husk, at dette system er en udgift for de rigeste, og bliver betragtet nøjagtigt som når vi andre sætter os ned og skal lave et sparebudget. Alt hvad VI ikke har brug for spares væk, og kun det allermest nødvendige får lov at bestå.

DK anno 2009 med VKO ved roret... intet nyt i den sag, og Støjbergs svar var efter min mening forventet.

Sidst redigeret af Razmo; 23-05-2009 kl. 08:11.
  Besvar med citat