Se enkelt indlæg
Gammel 29-08-2010, 08:49   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Kan kun anbefale dig at prøve andre muligheder før du tyr til at gribe så dybt i lommen , men det er så min mening, er sgi så foragte over at mennesker der uddanner sig til at hjælpe andre (på vores alles regning ) bagefter slår sig ned som private og score kassen , de skal tjene til dagen og vejen ja , men 1000 i timen det er sq grotesk ...
Citat slut.


Ja, 1.000,- kr. lyder af meget, men de borgere der har fået stor glæde af en privat socialrådgiver syntes sikkert det er rørende billigt... -det viser sig jo også at bare dét, at man fortæller at en privat socialrådgiver har overtaget kommunikationen mellem borger og kommunen kan have stor virkning på sagsforløbet...

Jeg kan da undre mig over, at min sag kunne afgøres på 3 uger efter jeg meddelte at jeg ville tage en personlig socialrådgiver

Og argumenterne med at man bliver uddannet "på vores alles regning", for derefter at søge derhen hvor "guldet" ligger, holder vist ikke i byretten... -min erfaring er ihvertfald; -at det netop er de gode ressurcestærke socialrådgivere der "flygter" fra kommunerne for derefter(netop fordi de er ressurcestærke) siger; -det svineri der foregår i sagsbehandlingen af syge medborgere vil jeg bruge mine kompetencer på at få ændret, ikke mindst fordi de syge har krav på det
Og der er vist ikke mange socialrådgiverer der før de "fik" deres uddannelse sagde: Når jeg bliver socialrådgiver, vil jeg ud på det private arbejdsmarked og tjene kassen... -det er vist tit det dårlige arbejdsmiljø med utrolig mange dårlige ledere og ikke mindst deres krav, om, at omgå dansk lovgivning der gør, at en "rigtig" socialrådgiver flygter fra deres "drømmejob" og forsætter med at gøre det h*n er bedst til, bare i privat regi...

Vi skal jo huske på, at en sagsbehandler i dag typisk, er en tidligere arbejdsløs HK'er der er god til at formulere sig og vil gøre alt det kommunen siger og gør, bare for at beholde deres job

Så der er altså flere holdninger til at søge hjælp udenfor systemet og det med fagforeningen, kan selvfølgelig også prøves... -det kan dog undre, at der er mange her på siden der giver udtryk for, at der ingen hjælp var at hente fra den "forening" de havde betalt til i årevis


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 29-08-2010 kl. 09:04. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat