Se enkelt indlæg
Gammel 26-02-2010, 13:58   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Med SÅ lange sagsforløb, manglende svar osv osv, forstår jeg simpelthen ikke at i ikke for længst har klaget over sagsbehandlingen.

Det der er absolut overhovedet ikke det mindste ok.

Specielt dig Sommer... hvis jeg var dig ville jeg tage alle kritiske punkter fra start til nu, ikke evt afslag, men selve sagsbehandlingen, manglende svar/reaktion, det at DU har måtte rygge gentagende gange, at du først hører noget i sidste øjeblik før et møde, at sagsbehandler INDEN at have set ordentligt på sagen siger du ikke er i person kredsen, at sagsbehandler fejl vejleder ved at sige at DU skal få § 100 merudgifter for at kan søge trivselsbil/el-skooter jamme ALT du kan komme i tanke om, der er dårligt/urigtigt gået af sagsbehandler.

Det du kan dokumentere, dokumentere du naturligvis, resten nøjes du bare med at have i den punktopstilling du laver fra ende til anden (også det du kan dokumentere skal på den liste)

I selve klagen skriver du noget i retningen af at du først troede det var alm travlhed, og forglemmelse, men at du efter x antal måneders sagsbehandling nu føler det som et forsøg på at få dig til at lade være med at søge kompensation for de ting, du som syg/handicappet ikke kan, som normale ikke syge kan, en kompensation du ikke kan forstå skal være så besværlig og langtrukken at få, da du mener at det ret tydeligt står i loven at du netop har ret til at få dækket så du kan få så nær en normal tilværelse som muligt (eller noget i den stil)

Du slutter af med noget i retningen af, at du i fremtiden forventer at have modtaget svar på dine henvendelser inden for 14 dage, og at evt afgørelser falder inden for 3 måneder, og at der i fremtiden bliver taget bedre hensyn til at du har svært ved at bevæge dig uden for døren, og at du derfor senest 1 uge før mødeænding får besked der om. Samt du i fremtiden forventer at få en reaktion med det samme sagsbehandler har modtaget brev mail, eller telefonisk besked fra dig af.

Den klage sender du ikke kun til afdelingslederen, men også til borgmesteren, og hvis du sys det nødvendigt til hele kommunalbestyrelsen, i den du sender til sagsbehandler, skriver du at der er sendt til afdelingsleder borgmester og evt kommunalbestyrelse, det skal ikke være sådan at sagsbehandler tror at han bare kan lade som ingen ting.

En ting er sikkert, den behandling der ville jeg under ingen omstændigheder finde mig i SLUT! Jeg har før smidt noget ligende i hovedet af en tidligere sagsbehandler, og du kan tro det hjalp, det stoppede så med at virke da jeg fik ny sagsbehandler, ret kort tid efter, men det er så en anden sag (sagsbehandleren blev fyret)

Nu har vi desværre fået ny borgmester som er ekstrem selvcentreret, og ret ligeglad med om han jokker på andre, så ham forventer jeg faktisk ikke meget hjælp fra (den gamle var GENIAL) men der kan jeg så så vælge kommunalbestyrelsen, og virker det heller ikke, har jeg en far der kan rygge i et par tråde, godt nok tråde der skal rygge i andre tråde, men lidt har bestemt også ret, noget jeg ikke vil tøve med at benytte hvis jeg føler det nødvendigt (noget jeg ikke håber, fordi det for mig er en falliterklæring, både personligt og for systemet/kommunen)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat