Se enkelt indlæg
Gammel 02-04-2011, 17:21   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Hej Helene.
Dejligt at du skal have det lavet, så kan du smile igen

Jeg VAR i samme situation som du..næsten. Har haft protese i overmunden i mange år, mine børns far trampede mig i ansigtet og ødelagde de oprindelige tænder.
Var i mange år, på adskilligt medicin der så gjorde resten af "jobbet" vedr. tænderne i undermunden.

Jeg søgte som du, og blev bevilliget halvdelen af betalingen. Resten blev trukket via min kontanthjælp i ca. et halvt år.

Du bliver SÅ glad når det er gjort....promise

Min sagsbehandler regnede ikke mine børnepenge med
Ja, hvis bare vi sammen kunne lave sådan en plan (mig og kommunen) at de fx betaler SÅ og så meget, og de evt kunne trække min andel fra pensionen, det havde været HELT genialt! Eller hvis tandlægen kunne gå med til en afdragsordning.

Jeg glæder mig også til det færdige resultat, men for fanden hvor jeg frygter det hele...ellers.
Jeg er lige glad med om jeg kan mærke noget, og de må også gerne bore og hakke, men jeg kan IKKE overskue bedøvelsen. Jeg er rædselsslagende for den bedøvelse....ikke for om det gør ondt, for det ved jeg godt det ikke gør, men det er følelsen jeg ikke kan snuppe. Jeg bliver fuldstændig panisk når jeg ikke kan mærke noget. Det stammer fra tidligere diagnoser, hvor jeg fik sådan nogle kraftige angstanfald, hvor jeg nærmest blev lammet i ansigtet, ikke kunne føle min tunge osv. Så når jeg er bedøvet, så får jeg sådan nogle frygtelige flash back og udvikler en helt ekstrem angst (fordi jeg er bange for at blive psykotisk igen)

Nu har jeg så fået en helt ny tandlæge som bor 5-10 minutter fra mig, hvilket jeg finder betryggende, og hun virker sød og reel. Min gamle tandlæge lå i Østergade, så jeg skulle enten med bus eller Metro, og det kan jeg ikke overskue hvis jeg får det skidt. Så vil jeg bare gerne hurtigt hjem.

Så jeg synes jeg har forsøgt at tage mine forholdsregler, men tanken om bedøvelsen er altså stadig som et mareridt. Her den 15 April skal jeg bedøves i HELE undermunden og hvis jeg tænker for meget over det, så bliver jeg helt våd i hårbunden af angstens sved
Men jeg er godt klar over at der ikke er nogen vej uden om. Jeg bliver nødt til det uanset hvordan og hvorledes....

Suk.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat