Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2018, 12:53   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Aktivloven:
"§ 47. Kommunen tilrettelægger revalideringen i samarbejde med revalidenden således, at tilbudet er tilpasset den enkeltes forudsætninger og behov og under hensyn til egne ønsker til fremtidig beskæftigelse. Revalideringen tilrettelægges, således at beskæftigelsesmålet for »Min Plan«, jf. § 50, så vidt muligt rettes mod områder, hvor der er gode eller rigtig gode beskæftigelsesmuligheder. Ved revalidering i form af virksomhedspraktik eller ansættelse med løntilskud efter kapitel 11 eller 12 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats tilrettelægges revalideringen i samarbejde med både revalidenden og virksomheden, og revalideringen sigter mod en efterfølgende varig ansættelse på normale løn- og arbejdsvilkår i virksomheden eller en virksomhed med tilsvarende funktioner. "

Måske er der tale om den type revalidering? Og ikke nødvendigvis med uddannelse som mål?
Altså at planen med revalideringen simpelthen er, at få dig gradvist op i tid.

Jeg ved ikke hvordan folks forløb er, når de er uden ydelse, ift med ydelse.
Jeg tror desværre ikke der er mulighed for kontanthjælp, da I så at sige, har indrettet jer efter, at du ikke har en indkomst.
For at få kontanthjælp, skal man have været ude for en social begivenhed.
Der er en principafgørelse om det her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153697

MEN det er ikke ensbetydende med, at du ikke ville kunne blive berettiget til fleksjob.

Det at din læge skriver, at du skal starte på 10 timer, siger dog intet om fleksjob.
For hvad nu hvis du gradvist kunne komme op i tid, og så ende med at blive selvforsørgende?

Lægen kan faktisk heller ikke udtale sig om arbejdsevne.
Sådan helt firkantet sat op, udtaler læge/behandler sig om helbred. Kommunen udtaler sig om arbejdsevne.
Og for at finde din arbejdsevne, kræver det arbejdsprøvning.

Først hvis det konkluderes at du har "varige og væsentlige begrænsninger i arbejdsevnen", vil fleksjob komme på tale.

(Det er selvfølgelig under alt kritik, at de har hentet udtalelser fra læge/behandler, uden dit samtykke.
Retssikkerhedsloven:
"§ 11 a. Myndigheden kan efter forudgående samtykke fra den, der søger om eller får hjælp, forlange, at andre offentlige myndigheder, uddannelsesinstitutioner, sygehuse, læger, psykologer, autoriserede sundhedspersoner i øvrigt og personer, der handler på disses ansvar, arbejdsløshedskasser, pengeinstitutter, arbejdsgivere og private, der udfører opgaver for det offentlige, giver oplysninger om den pågældende, der er nødvendige for at behandle sagen. Dette gælder også oplysninger om en persons rent private forhold og andre fortrolige oplysninger, ligesom myndigheden kan indhente lægejournaler, sygehusjournaler eller udskrifter heraf. Myndigheden kan forlange, at der optages retsligt forhør i overensstemmelse med retsplejelovens § 1018, hvis oplysningerne ikke videregives. ")
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat