Se enkelt indlæg
Gammel 25-02-2016, 17:39   #4
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Hej Berne
Jeg er sikker på at jeg har set at der sker modregning i din og min Fleksydelse når vi bliver så gamle jeg er 60 år i dag og lige pt. ved jeg ikke hvor men mener at have set på ældresagens hjemmeside at hvis man er fleksjobber så kan man ikke få pengene udbetalt mere står der ikke men så tænker jeg at jeg vil lade pengene stå til jeg bliver pensionist og så skal de deles i flere omgange fordi at beløbet så overstiger det man må have i formue og så kan man ikke få en ældrechek udbetalt og der er flere andre ting man heller ikke kan få f.eks. boligsikring så man skal sikre sig at man gør det bedste for en selv.
Med venlig hilsen
MAKN1955

Men hvis det lader sig gøre at få pengene udbetalt fra LD så må du godt skrive det til mig.
Inde på borger.dk kan du læse om modregninger i pensioner og jeg syntes hele tiden jeg støder på ny viden som så gør at jeg bliver sviller over det hele. Man vil jo godt være forberedt til når man går på Fleksydelse og senere på folkepension.
Jeg har tilmeldt mig et foredrag i min fagforening i april måned omkring efterløn og reglerne er nogenlunde de samme når man ikke får noget ud af at arbejde 2 år mere fordi der sker modregninger i ens pensioner men jeg håber at vi kan hjælpe hinanden med at finde ud af de forskellige regler og jo man har også et fradrag før modregningen sker på omkring 16000kr. Men jeg har mange spørgsmål f.eks. til ratepension og livsvarig pension og den nye aldersopsparing der har jeg for resten læst at når man får pengene udbetalt så bliver de ikke modregnet i folkepensionen men jeg mener så at hvis man så sætter pengene ind på en konto så fanger bordet hvis man har over jeg mener beløbet er på 82000kr. for 2 personer som bor sammen men er ikke helt sikker alligevel.
Med venlig hilsen
MAKN1955

Sidst redigeret af Webmaster; 25-02-2016 kl. 21:58. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat