Se enkelt indlæg
Gammel 07-04-2017, 09:12   #19
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Genoptage sag - ankestyrelsen - 4 uger etc. etc.

Hej
Er efter arbejdsskade på FP. Har nu fået erstatning svarende til 5% og TAE på 25%. Mén har været via Ankestyrelsen....stadigvæk 5%. Jeg har bedt om en ny vurdering hos AES, da jeg mener der er noget de har overset, hvilket ikke har ændret deres afgørelse. Den er nu sendt til ankestyrelsen, hvilket jeg ellers bad dem om ikke at gøre. Har kontaktet ankestyrelsen og sagen behandles derfor ikke videre i ankestyrelsen. Så langt så godt. Men burde jeg have mere. Ha, da afgørelsen ikke afspejler virkeligheden, men er det juridsk/medicinske bevis tilstrækkelig. Det kræver en advokat kommer ind over sagen.

Jeg har besluttet af accepterer de 25% i TAE. Sagen har varet 3,5 år og nu skal det være slut ! . Jeg har 4 uger til at anke, men som sagt ønsker jeg at afslutte det hele. Men jeg kunne jå bede om at sagen genoptages efter de 4 uger er gået. Jo, jeg ønsker nemlig ikke at en advokat skal have noget af den erstatning. Hvis jeg efter de 4 uger så kan få en advokat (ingen sag ingen omkostninger) til at tage sagen kunne jeg bare lade sagen kører af sig selv og dette ville i givet fald ikke påvirke mig psykisk. Derfor:
- kan sagen genoptages efter de 4 uger?
- jeg har allerede haft sagen via ankestyrelse i beregningen af mit mén
- advokat får selvfølgelig salær af den gevinst der evt. er ved genoptagelsen af sagen. Det er det svare til yderligere erstatning for TAE over de 25%, men han får ikke noget af de 25% jeg får (med mindre forsikringsselvskabet anker, hvilket jeg absolut ikke kunne forestille mig

Jeg ønsker altså at sagen genvurderes, men det skal først være efter de 4 uger, da jeg vil sikre at jeg får de 25% (jeg klarer ikke at sagen skal gå via ankestyrelsen igen (mindst 9 måneder).

Håber problemstillingen er til at forstå :-)

vh/Jens
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat