Se enkelt indlæg
Gammel 12-02-2017, 16:40   #63
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære vasen

Formanden for en kommunes Pensionsnævn kan sidde i Rehabiliteringsteam.

På forhånd kan du ikke få kendskab til dennes navn før en afgørelse, men kun hvis du siger ja til at mødes med Pensionsnævnet, lige før afgørelsen.

Kommunen alene tilrettelægger, hvem der sidder i kommunernes Pensionsnævn, der afgøre en sag

Hvis formanden for kommunens Pensionsnævn sidder i Rehabiliteringsteam er denne med til at indstille til Pensionsnævnet hvad selvsamme nu formand skal afgøre senere, i din fremtidige sociale og økonomiske fremtid.

Hvis kommunen vælger 3 medlemmer incl formanden i sit Pensionsnævn og de 2 menige medlemmer er syge ved afgørelsen må formanden egenhændigt og alene afgøre din sag.

Imod at de 2 menige medlemmer af Pensionsnævnet modtager skriftlig information om afgørelsen.

Hvis de 2 menige medlemmer af Pensionsnævnet måske er underordnede i forhold til formanden af Pensionsnævnet, vil der nok ikke fremkomme synderligere uenighed i formandens, først indstilling og senere afgørelse.

Mange embedsmænd, sagsbehandlere, socialrådgivere, medlemmer af Rehabiliteringsteamet, medlemmer og formænd af Pensionsnævn arbejder seriøst og professionelt med deres sager. Ingen tvivl om det!

Men...... juridisk set, kan man med vores erfaring og kendskab til den sociale virkelighed, godt tillade os, at smage på ordet "RETSSIKKERHED" og undres. Smage på ordet "INHABILITET"

Men det beskrevne er lovligt.

Håber det har givet en god forståelse af hvad der er lovligt.

Hilsen Peter

Bilag

Rehabiliteringsteamets sammensætning.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Pensionsnævn Dokumentation for ovenstående.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=32798
Kære Peter.
tak for uddybning, men jeg er stadig ikke helt sikker på, at lovgivningen holder i landsretten.

Hvor står der, at øvrige medlemmer af et pensionsnævn skal være syge, når en formand, som også er formand i rehabiliteringsteamet alene kan afgøre den sag, som vedkommende selv har indstillet til afgørelse ?
Hvordan får man som klient(med vilje jeg ikke skriver borger) oplysninger om et medlems sygemelding?
det tror jeg ikke man har aktindsigt til?


Endvidere også paradoksalt eftersom pensionsnævnet jo ikke skal afgøre en sag på en uge, men har måneder til det.
Hvis påstanden skulle give mening vil det jo medføre,at medlemmerne er langtidssyge.

I København er de 6 personer i pensionsteamet, så vidt jeg husker.
i mit tilfælde har jeg på skrift, at ingen af disse medlemmer har set min sag, og den blev udelukkende afgjort af hende, som jeg frit fra leveren kalder formand.
Aner det ikke, da vedkommende ikke har underskrevet sig med andet end navn, og vel at mærke et dejligt meget almindeligt dansk navn.
Er jeg vred. JA!
Hører lige nu på radio 24/7 om det at være borger i et land.
Vi er i forhold til udsendelsens hovedperson degraderet til det man i gamle dage kaldte almuen.

Jeg kan ikke forstå det, da der jo så ingen grund er til, at oprette 2 instanser.

Sidst redigeret af vasen; 12-02-2017 kl. 16:45.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat