Se enkelt indlæg
Gammel 11-07-2018, 10:05   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tror der er nogle forviklinger/misforståelser i den her.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pepsi1 Se meddelelser
Okey hvorfor kan de ikke henvise til psykiatrisk udredning på en paragraf 66 de har de gjort i 2017 de er dem som ønsker dette tiltag?
Pepsi skriver om henvisning til psykiater, som er en speciallæge.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
§66 i hvilken lov?

Skal ikke kunne sige om det er den paragraf de bruger til den slags.
Men normalt er det kun lægen der kan henvise
Jeg er flere gange blevet henvist til undersøgelse hos speciallæge, af kommunen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men kommunen kan jo ikke vurdere om der er behov for behandling.
Derfor er det ikke som sådan en "henvisning".
Du kan jo også smutte til en psykiater uden henvisning. Så skal du bare selv betale for det.
Det er det samme kommunen gør, som jeg forstår det
Nej, kommunen kan ikke vurdere, om der er behov for behandling, og netop derfor kan de henvise til en speciallæge, som bl.a. kan vurdere, om der er behov for behandling.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pepsi1 Se meddelelser
Hej og så meget tak for de info jeg har bedt dem henvise mig til en psykiater med speciale i de diagnoser jeg har og fået en specifik psykiater anbefalet så måske vil kommunen henvise da de er dem som ønsker min sag yderligere belyst på rehabteam mødet
Tak��������
Og det er jo præcis det en speciallægeerklæring kan bruges til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Kommunen kan ikke henvise. Det er kun egen læge der kan det.

Kommunen kan tilgengæld betale det det koster, når det nu er dem der ønsker dokumentationen
Hmmm, jeg synes du modsiger dig selv her.
Du skriver, at kommunen ikke kan henvise, men skriver samtidig, at komunen kan betale når det er dem der ønsker dokumentation.


Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Når man bliver henvist til psykolog af en læge, er det på det offentlige/regionens regning.

Når kommunen vil have speciallægeerklæringer, betaler de det det koster.
Mener jeg hørte om en hvor kommunen havde givet 2000 kr for det (tror faktisk det var mere, måske det dobbelte). Jeg tænker at der i det beløb også er noget løn til psykiateren
Så vidt jeg ved er der noget egenbetaling hos en psykolog, som jo ikke er læge.

Lige præcis.
Når lægen henviser er det det offentlige der betaler, og når kommunen henviser er det kommunen der betaler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat