Se enkelt indlæg
Gammel 24-03-2010, 18:12   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanette Se meddelelser
Jeg har været/er i aktivering igennem Aktiv indsats, har været der i 13 uger. 6-7 af de uger har vi siddet og arbejdet med it. Nu er det så slut for nogen af os. Bare ikke mig, jeg har i dag fået afvide at jeg skal blive 13 uger til, på et nyt hold der starter op efter påske.

Nogen af de personer der har være deltagere, er kommet ud i praktik.

Aktiv indsats bliver ved med at snakke om de gerne vil have jeg skal ud i praktik, sådan så de kan finde ud af hvad jeg magter, men det er under et år siden jeg har været i arbejdsprøvning, så har derfor en smule svært ved at se hvorfor jeg skal afsted igen. Den praktik de snakker om er i en Irma eller liggende, hvor jeg kan gå og vende vare og finde for gamle vare.

Det jeg entligt håber på, nogen kan hjælpe mig med, er:
Hvor står der noget om aktivering af ledige flekxjobbere? Regler/love
Har de virkelig ret til at sende mig ud i hvad jeg vil mene er menningsløst arbejdspraktik?

Det er ikke fordi jeg har noget imod aktivering, men jeg har noget imod det, når man bliver sat på et hold, der mere sidder og drikker kaffe og hygger end vi leder efter job og får hjælp til ansøgninger med div.
Hej synes du skal bede din sagsbehandler om at få "kontrakten" med hvilken lovparagraf de sender dig ud i.
Det plejer ellers være sådan, at jobcentre skal informere borgere, hvad for et tilbud med paragraf, de bliver sendt ud i.
Der findes mange tilbud om aktivering, arbejdsprøvning i beskæftigelsesloven, men helt præcis kunne vi flere herinde godt tænke os at vide, hvad der giver dem ret til at sende fleksjobbere ud aktivering.
SÅ BED SAGSBEHANDLEREN OM PAPIR PÅ, hvilken lov og paragraf, de har sendt dig ud i.
Det er noget andet, når det er revurderingssag. Det skal de når en ledig fleksjobber har været ledig i 12 måneder:

Nedenstående er hentet fra denne link: http://www.clh.dk/?id=1474#c3994

Når en person har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder, skal kommunen genvurdere, om den pågældende person fortsat er til rådighed for fleksjob. Det vil sige, at kommunen på ny skal vurdere pågældendes arbejdsevne og tage stilling til, om der evt. skal gives et andet tilbud end fleksjob. Denne revurdering skal ske hver gang, personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder, hvor personen har modtaget ledighedsydelse under barsel, tæller ikke med.

I forbindelse med genvurderingen af personens arbejdsevne skal kommunen anvende tilbuddene efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats fx praktik i en virksomhed.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat