Se enkelt indlæg
Gammel 12-10-2017, 07:07   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det ville jeg som pædagog i dit barns daginstution absolut sige nej til.

Ikke fordi der foregår noget hemmeligt, vi ville gerne have forældrene til at være der og havde hver morgen kaffe stående fremme for at få forældrene til at blive lidt og hygge med børn og de andre forældre

Men når du har så svært ved at hun skal afsted, ville jeg være betænklig ved om du ville turde lade hende udforske daginstitutionen og få hendes egen dag der

Jeg gik selv i den børnehave min mor var ansat (lille by med kun en daginstitution) , dog i hver vores ende af huset, men det førte iflg min mor til at jeg stoppede med at kalde hende mor men kaldte hende "lotte" som de andre børn - det gik, men var ikke lykken for nogen af os

Ps. Var selv i praktik som pædagog i den børnehave hvor begge mine børn havde gået og havde som praktikvejleder den pædagog begge mine børn havde haft og hold da op en oplevelse at være på den anden side af bordet.

Jeg havde godt kunne være en lidt strid mor som vidste bedst ifht pasningen af mine børn men opdagede nu at der var andre måder som ikke nødvendigvis var dårligere men som gav børnene andre erfaringer.

Fx hvis jeg som forældre ikke synes personalet var nok involveret i børnenes konflikter opdagede jeg nu at de faktisk så og hørte det hele og observerede om børnene selv var i stand til at løse det og snakkede med børnene om hvad der skete, roste dem for det de selv havde klaret og gav dem råd til hvad de kan prøve

- fx " hvis oskar tager din bil, tror du, det så måske det kan betyde at han gerne vil lege med, men ikke kan finde ud af at spørge?" Det giver barnet mulighed for at tænke over det som sker og få en dialog i gang med det andet barn om det skal lege eller mulighed for at sige fra og give udtryk for at det ikke lige nu har lyst til at lege med oskar.
Og til osvar kunne de tale om at hvis han gerne ville lege med, kunne han spørge fremfor bare at tage bilen og kaste sig ind i legen

Men som mor fik jeg jo kun versionen "oscar ødelagde legen og tog min bil" fra mit barn på vej hjem og så gik jeg og var knotten over personalet som ikke "så" mit barn og lod andre tyranisere det, men det var jo ikke hele sandheden og 99% af gangene ville det sikkert ende med at børnene enten legede godt sammen eller legede godt hverfor sig uden nag og sure miner
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 12-10-2017 kl. 07:49.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat