Se enkelt indlæg
Gammel 12-08-2017, 13:00   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Et eksempel fra min forskudsopgørelse:
Der står:
Bundskat: 10,08%
Sundhedsbidrag: 2,00%
Kommuneskat: 25,00%
(kirkeskat står også her, hvis man betaler til det)

10,08+2+25= 37,08%

MEN de runder trækprocenten op. Så i stedet for at trække 37,08% af det jeg overstiger mit personfradrag, trækker de 38%.
Dvs den forskel jeg betaler for meget i løbet af 2017, er den jeg får tilbage i skat i 2018.

De kan ikke justere det så det bare passer (tro mig, har prøvet :P )
Tilgengæld så hvis jeg ringer til dem i november, så kan de se hvor meget jeg indtil da, har "betalt for meget". Så kan de hæve mit personfradrag i december, så jeg får det mere efter skat.

Jeg kan så ikke undgå at få det tilbage i skat, som de skyldte mig fra december.
Men mener det var 37 kr jeg fik tilbage i skat sidst. Så det er da ret tæt på :P
Det er også min erfaring at det betaler sig at rette forskudsskatten løbende og endelig sidst på året...
tror det er 12.december der er skæringsdag.
Så er det håndører det drejer sig om når skatten og pensionen gøres op året efter.

Mange tror at skatten bare kører af sig selv, men retter man ikke selv sin forskudsskat, så rettes forskudsskaten ind efter forrige år og så har man problemet igen.

Mit råd er at ændre forskudsskat i februar hvor man har de friske tal fra årets pensionsmeddelelsen fra UD
Igen i løbet af sommeren.
Og slutteligt sidst på året.

Når skatten er korrekt indberettet får man heller ikke problem med at have forkert beløb udbetalt i pension.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat