Se enkelt indlæg
Gammel 03-10-2011, 17:21   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Med mindre de ændrer satserne for hvor meget en ægtefælde må tjene, så er svaret nej, vi der er uden forsørgelse pga ægtefældeforsørgelse, vil ikke have glæde af det, ikke personligt.

Hvis de ændrer (hvilket jeg ikke tror de gør) så tror jeg det vil fungere lige som med børnefamilieydelsen, det vil gælle fremadrettet for alle fra den dato der nu sættes som skæringsdag, at have 2 typer af KHJ regler vil være alt for bøvlet for alle parter, så den tror jeg simpelthen ikke på.
Men uanset så for os der er ramt af ægtefældeforsørgelse så er der KUN en ændring af de beløb, der kan ændre vores situation, lige meget hvad der så end sker for alle andre KHJ´ere.

Samtidig vil det være ulogisk, møg dyrt og eksrem bøvlet at sende os tilbage til sygedagpengene, især de som er smidt ud via en urealistisk revalidering, for som jeg hører det, så vil denne gruppe ikke bevare retten til sygedagpenge, men vil som nu, ryge direkte på KHJ (og derfor spår jeg en meget kraftig stigning af urealistiske forsøg på revalidering i det kommunerne får en hvis økonomisk interesse i at folk ikke kan klare revalideringen) Så den tror jeg ikke på, der har vi en eneste mulighed, optjene retten til dagpenge, så vi kan modtage sygedagpenge, men kan vi det er vi jo ikke syge nok (jeg personligt håber ikke der findes ret mange mennesker der snyder på den måde, for det vil ødelægge det for alle andre, især hvis vi får blå regering igen inden det her er kørt godt og grundigt ind)

MEN vi kan glæde os på vegne af de mange mange tusinde som ikke havner i samme situation som os, det syntes jeg da bestemt er værd at tage med. Personligt havde jeg ikke forventet at få bedre forhold (fordi jeg er på ægtefældeforsørgelse, jeg håedet på damage control, hvilket jeg føler JEG har fået, via de sketelettelser min gemal gerne skule få, om end jeg godt ved de ikke opvejer de stigene fødevare priser og div afgifter, men dem ville vi få også med blå, så på det led er skaden knap så voldsom)

Jeg mister absolut intet ved at råbe hurra på vegne af alle de mange mange syge som nu undgår at havne i den suppedas jeg sidder i, der imod får jeg det godt af at juble... smil til verdenen og den smiler til dig, og heldigvis er mit humør stort set det eneste kommunen ikke kan tage fra mig, og ikke kan bestemme over, og det er længe siden jeg har besluttet at de ikke får lov (i det store hele) til at tage den sidste rest af selv respekt jeg har tilbage, som bla indeholder evnen til at kunne og ville glæde mig på andres vegne frem for at fokusere på eget tab.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat