Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2011, 21:21   #27
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej popia,
tak for det fine svar

det virker som en fornuftig måde at vende tingene rundt så jeg kommer et skridt foran, så det vil jeg formulere i en mail

har idag fået den aktindsigt jeg har bedt om i 2 mdr dvs fortløbende journalnotater og nogen af de sidste måneders mail som bilag/akter.

ikke sagsbehandlers mail til mig eller mine ubesvarede mails........

stadig ikke noget referat fra mødet 21 dec, som ifølge teamleder skulle besvare alle mine spørgsmål/ henvendelser men dog et kort notat:

.....ingen nye revalideringsplaner pga klage over revalidering......
(nej, jeg klagede over jeg blev bevilget revalidering på en jobplan der ikke tog hensyn til de skånebov der tilkendte revalidering= umuligt at gennemføre pga opsigelse)

.....min alternative udd plan ville alligevel ikke have været blevet godkendt pga skånebehov for omsorgsgivende arbejde, ikke tæt kontakt til andre mennesker og ikke stressende arbejde

(???? Hvor forsvandt varige skåne behov for rygbelastende og repetative rygstillinger og behov for skiftende arbejdsstillinger hen, skånebehov for aften/nat/skiftende arbejdstider hen? Stressfølsom ja, hvis fysiske grænser overskrides og regelmæssig døgnrytme ikke opretholdes dvs hvilepauser og nattesøvn.)

.....kommunen kan først tage stilling til hjælp efter svar på klager i ankenævn og færdigbehandling på smertecenter

(de kan ikke fjerne/ afhjælpe mine eksisterende skånehensyn)


Noget andet jeg har tænkt på er,

Er det ikke korrekt at det kun er en læge der kan udtale sig om funktionsevne og behandlingsmuligheder?

At lægekonsulentens rolle er at oversætte lægepapirer og medicinske fagudtryk?

At en sag skal være tilstrækkelig oplyst for at der kan træffes en korrekt afgørelse og ansvaret for dette ligger hos myndigheden?

Derfor tænker jeg sagsbehandler, revaliderings udvalget og flexjobudvalget overskrider deres kompetancer ved at pege på at:

1 behandlingsmuligheder ikke er udtømte

2 at jeg efter allevia ikke kan vende tilbage til ordinære arbejdsmarked indenfor 2x52 uger efter varighed

3 at min helbredstilstand er uafklaret og det er uvist om smertebehandling kan bedre funktionsevnen Hvordan kan sagsbehandler komme med disse udtalelser/ vurderinger uden kontakt til eller indhentelse af lægeoplysninger eller konference med lægekonsulent. Sagsbehandler kan da ikke vide noget om eller udtale sig om hvilken behandling jeg skal have eller hvordan den påvirker min funktionsevne. Jeg skal heller ikke udredes for smerter det er allerede gjort. Funktionsevne kan påvirke arbejdsevne men arbejdsevne har de garanteret at kunne afklare i perioden jan til jun 2009 og de må jo have afgjort jeg havde en begrænsning i og med de forlængede sygedagpenge mhp på iværksættelse af revalidering jul 2009 til aug 2010. Og de har selv vurderet at med varige skånehensyn og revalidering ville jeg kunne komme tilbage til ordinær beskæftigelse. Nu er planen ifølge journal at jeg skal afvente færdigbehandling på allevia og så ledigmelding med aktivt tilbud efter LAB kap 10 til 12 ift mhp afklaring.

Så vil jeg stille disse spørgsmål i en skrivelse:
Hvad er begrundelsen for at afklare på kontanthjælp når der er dagpengeret? Hvordan kan jeg være ledig og afvente behandling? Men ikke revalidend og afvente behandling?

Ved godt det er rigtig mange spørgsmål, men jeg har altså mange af dem! og er taknemmelig for ethvert svar og kommentar.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat