Se enkelt indlæg
Gammel 15-06-2017, 14:39   #5
Fr Frost
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Fr Frost er ny på vejen
Hej igen.
Undskyld, jeg døjer virkelig med at forstå reglerne. Nu ser jeg følgende i Beskæftigelsesministeriets bekendtgørelse vedr. §34:
Der står følgende i §7, Stk. 3:
"Der foretages dog ikke nedsættelse efter stk. 1-2, såfremt der udbetales revalideringsydelse efter lovens § 52, og det må anses for sandsynligt, at behovet for hjælp bortfalder, når revalideringen er gennemført. Nedsættelsen foretages i disse tilfælde heller ikke i perioder, hvor udbetaling af revalideringsydelse midlertidigt er sat i bero."
Mit spørgsmål er følgende:
Når jeg har en "sygehistorie", der hedder.: Fast arbejde - herefter ledighed - herefter sygemelding - herefter revalidering (§52) i 5 år - til slut besluttes det (feb 2017), jeg ikke kan revalideres, og jeg tilkendes fleksjob/ledighedsydelse.
Under min sygdom/revalidering gør jeg flere gange kommunen opmærksom på, min økonomi ikke hænger sammen. Jeg finder selv en billigere bolig, men trods det, har jeg stadig problemer med at få økonomien til at rende rundt (er enlig forsørger - senere kun enlig).
Burde kommunen/min sagsbehandler ikke have oplyst mig om, der fandtes/findes en §34, som man kan søge hjælp gennem?
Jeg synes jo heller ikke, jeg tidligere har læst at når man er ledig fleksjobbere, skal man fremlægge "formue-regnskab" for at blive godkendt til støtte. Jeg forstod det sådan, at det var dem, der er på kontanthjælp, integrationsydelse osv, der skulle fremlægge dette regnskab. Har jeg misforstået det hele?? - (åh, jeg bliver så træt i hovedet af at skulle læse/undersøge og så alligevel ikke finde noget konkret på nettet)
Fr Frost er ikke logget ind   Besvar med citat