Se enkelt indlæg
Gammel 19-05-2017, 09:22   #54
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.information.dk/debat/201...eid=9b8a47c2a4

Når liberalister som Lars Seier begynder at tale om borgerløn, er det måske på tide for venstrefløjens tilhængere at forestille sig andre veje ud af automatiseringens jobtab. Hvorfor skal de fleste uddannelsesinvesteringer f.eks. ligge i barndommen og den tidlige ungdom?

Socialdemokratiet er inderligt imod borgerløn. Spørgsmålet er, hvad de vil stille i stedet for.

Formand Mette Frederiksen taler varmt om, hvor vigtigt efteruddannelse er. Men tør Socialdemokratiet for alvor flytte nogle midler, så det batter – også når det gælder bekæmpelse af ulighed og i sidste ende en bedre økonomisk omfordeling?

Hilsen Peter ...................
Jeg har stadig ikke fattet hvad borgerløn konkret står for udover at alle skal have en grundydelse.
Men hvis det er til erstatning for det vi har nu, som ved gud på mange måder er et lotteri, så forstår jeg ikke hvad det indebærer for syge, arbejdsløse, m.v

At en enkelt meget liberal gå ind for det er da opsigtsvækkende, men dels bor han ikke i dk, og er ikke på borgen.

Med hensyn til Mette F, så har jeg ingen, ingen forventninger til hende.
Hun fik til fulde demonstreret sine holdninger, da hun var beskæftigelsesminister.

Er der nogen herinde, der kan uddybe borgerløn mere detaljeret.

Sidst redigeret af vasen; 19-05-2017 kl. 09:24.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat