Se enkelt indlæg
Gammel 21-05-2009, 12:36   #7
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 15
Silly er ny på vejen
Tak for svarene, jeg har lige skrevet og bedt om aktindsigt, det blir sendt idag :-)

Nu du siger det, så er det faktisk en rigtig god ide, det med at alt skal være på skrift, det har jeg selv tænkt, da jeg først får et brev hvor der står at sagsbehandler 1. vurdere at jeg ikke kan komme på fuld tid og blive selvforsørgende, og så efterfølgende bliver ringet op af en anden der siger det direkte modsatte. Så derfor.... ikke flere telefonsamtaler.

Hende jeg var inde og snakke med igår, var også forbavsende svær at slå noget som helst svar af..... intet kunne hun tage stilling til, ud over at få mig igang på virksomheden..... intet om hvor længe, formålet, evaluering, evt. optrapning af tid... nada... det var alt sammen noget andre skulle tage stilling til..... er der nogen der ved HVOR mange forskellige sagsbehandlere vi egentlig har?

Noget helt andet.... hvis jeg stadig er på kontanthjælp til september når min datter fylder 18 går det HELT galt.... vi mister både 2800 i børnepenge, 3000 i forsøgerkontanthjælp og 2000 i boligsikring så vidt jeg kan se..... det er en del mere end vi har at leve for nu, det der er tilbage kan ikke engang dække de faste udgifter, selvom de er få (jeg er for længst holdt op med at betale på mine lån, mit hus er røget på tvang, og jeg render i fogedretten konstant). Hvis vi så lægger min datters formodede kontanthjælp til min, så kommer vi stadig ud med et underskud på 5000,- om måneden, i forhold til nu hvor jeg får boligsikring og kontanthjælp som forsøger. Hvordan klarer andre mennesker det?

Jeg håber selvfølgelig at hun ikke ender på kontanthjælp men at hendes forbiskole kan hjælpe hende videre, men selvfølgelig er det noget der fylder meget i mig, skrækken for at vi ikke har en krone at leve for.

Da jeg søgte kontanthjælp fik jeg at vide at jeg kunne får noget tilskud efter §34 til boligudgifter men kun i 6 måneder, så skulle jeg være flyttet til noget billigere - er det korrekt? Det vil jo betyde voldsomt store ekstraudgifter til indskud, flyttebil osv, især når vi jo skal flytte til Sjælland om et års tid.....

Ja jeg har meget jeg skal ud med kan jeg mærke, og endelig fandt jeg et sted hvor folk er i samme båd og nogen har mere erfaring end mig, så derfor hælder jeg lige det hele ud her, håber I bærer over med mig
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat