Se enkelt indlæg
Gammel 20-06-2009, 20:20   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Zuza.
Tak, for den oplysning. Jeg har skrevet til Rene Skau med copi til nedestående.

Kære Rene Skau Bjørnsson, S. Folketinget

VEDR.: spørgsmål til Minister Karen Ellemann nr. 471

Hermed en lille hilsen fra mig.

Hvem er jeg? En ældre herre som er havnet i en kørestol som kronisk smertepatient. Efter jeg mødte en scleroseramt kvinde der måtte vente 2 år og 7 mdr. på genbevilling af sin nødvendige invalidebil begyndte jeg at sætte mig ind i Retssikkerhedslovens §3 stk.2 med tilhørende Vejledninger. Det var i 2005. Jeg var naiv og troede at dette lille problem kunne jeg løse. Jeg har kæmpet siden for at oplyse mine omgivelser om at dette er en lov§ som BEVIDST overtrædes af mange kommuner.

Nu kan jeg se at også du er begyndt at stille spørgsmål. Skønt! Hvis du læser følgende debatindlæg på www.k10.dk http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664 som er på 3 sider og her beder jeg dig om at læse dem alle. Bemærk venligst svar fra Center for Jura og Poltik til mig, desangående.

Jeg håber du kan bruge det til noget konstruktivt. Bemærk min påstand: der findes embedsmænd og eller politikere som bevidst forhindrer at der bliver vedtaget sagsbehandlingsfrister og offentliggørelse af samme. Hvis jeg kan hjælpe med noget er du velkommen.

Jeg kan også oplyse dig om at hvis en borger klager over emnet til sin respektive Statsforvaltning, kommer der forskelligartede afgørelser ud af dette. Det var da en påstand!
Så ingen skal bilde mig ind at det er let for en borger der er blevet ramt af ulykke eller sygdom, at navigere i den sociale Verden.

Videre henleder jeg opmærksomheden på tidligere Velfærdsminister, Karen Jespersen`s vedtaget lovforslag nr. 117, der netop var påtænkt, som en skærpelse af lovgivningen til hinder for bevidste "misfortolkninger" således at de politisk vedtagne sagsbehandlingsfrister ikke blev offentliggjort. Som desværre ca 50% af Danmarks 98 kommuner, endnu ikke har eller vil sætte sig ind i. Se det var også en påstand! Iøvrigt let at bevise da alle læserne af denne mail kan se på samtlige 98 kommuner og så finde ud af hvorfor mange ikke har vedkendt sig netop Retssikkerhedslovens §3 stk.2, som trods alt blev vedtaget tilbage til den 1.juni 1998.

At klage til de forskellige Statsforvaltninger har enhver ret til, uanset om man er part i en sag. Men her kan det konstateres at ingen Statsforvaltning har endnu gjort brug af sin ret til at sanktionerer over for en kommune der ikke har vedtage sagsbehandlingsfrister og offentliggjort disse. Så hvis ikke der sker ændringer i denne omgang vil disse lovbrud fortsætte uden konsekvens for hverken sagsbehandlere/socialrådgivere eller politikere som ikke ønsker at vedkende sig lovgivningen.

I forbindelse med dit spørgsmål 471 kan jeg allerede oplyse dig svaret fra ministeren. Spørgsmål 471 er i overenstemmelse med Retssikkerhedslovens §3 stk.2 under forudsætning af det er politikerne der har vedtaget sagsbehandlingsfristerne til ansøgning/genbevilling af invalidebil. Det er politikerne i en kommunalbestyrelse der fastsætter serviceniveauet til borgerne.( dette kan der ikke klages over )
Og så lukkes spørgsmål nr 471 og de næste svage borgere modtager stadigvæk ikke den retssikkerhed som §3 stk.2 skulle give dem på FORHÅND i en given social sag, i de kommuner der ikke vil vedkende sig denne Retssikkerhedslov.

Kære Rene, misforstå mig ikke, dette er ikke et forsøg på hovmod fra min side af. Jeg er vidende om din indsats på handicap og socialområdet. Tak, for det.
Men i al beskedenhed vil jeg foreslå at det næste spørgsmål til ministeren skulle lyde: Hvilke tiltag vil ministeren foretage for at samtlige 98 kommunerne, overholder Retssikkerhedslovens §3 stk.2 med Vejledninger og fortolkninger fra Center for Jura og Politik?

......og hvis Statsforvaltningerne på intet tidspunkt har gjort brug af sin sanktionsmuligheder, i lovbrud i sociale sager, at foranledige at Statsforvaltningerne har og bør gøre brug af denne sanktionsmulighed for at skærpe retssikkerheden for landets svageste borgere.?

Men som nævnt står jeg til rådighed.


Mange venlige sommerhilsner

Peter Hansen


CC.: Formand for Socialudvalget, Martin Henriksen DF, Indenrigs - og Socialminister, Karen Ellemann, Socialudvalget, journalist Jeppe Laursen Brock, Politiken, Socialrådgiverforeningen formand Bettina Post, kommunalbestyrelsesmedlem Tårnby kommune, Sonja Lykkegaard, Borgmester Henrik Zimino samt offentliggørelse på www.k10.dk
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat