Se enkelt indlæg
Gammel 09-08-2017, 09:20   #141
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Selv om det er en sag som er komplet idiotisk behandlet fra Odense kommunes side er det desværre ikke usædvanligt.

Det sker i stort set alle kommuner, den nye lov lægger op til at mennesker der er udviklingshæmmet SKAL i ressourceforløb.

Jeg har en niece der er udviklingshæmmet på 18 år og hendes søster der er socialrådgiver er værge for hende, og der er ikke noget at gøre, når hun om tre år er færdig med den særligtilrettelagte ungdomsuddannelse (som i hendes tilfælde er træning på et bosted for at se hvormeget af de daglige gøremål hun selv kan, deltagelse i socialesammenhænge mm)
Skal der er ressourceforløb til før hun kan få en pension.
At din niece også udsættes for et forløb der virker urimeligt viser jo, at der er en tankegang og handlegang, hvor vi er ved at afvikle anstændighed.

Når man følger hvad der sker rundt omkring i kommunerne mener jeg ikke man sparer en dyt. Psykologer, læger, træningsforløb, dyre chefer og mange møder, så skal ingen bilde mig ind det her handler om økonomi.

Det tjener til skræk og advarsel, så færre fremover orker, at havne i det cirkus.

I Odense og andre kommuner (ikke mindst København) det være rart at se et regnskab for hvad den syltekrukke har kostet indtil nu.

Man slår ikke børn og fysisk afstraffelse er afskaffet, til noget der er næsten værre. Blå mærker kan ses med det blotte øje, men det kan angst og psykisk uligevægt ikke direkte. Det kan jo skyldes så meget andet.

Førhen satte man børn og unge på opdragelsesanstalt, hvor tørre tæsk var dagligdag.
I sin grundvold er det samme moral der idag hersker. Nu pakket ind i omsorg: vi ved bedst.

Jeg har stadig ikke fattet baggrunden for at undlade juridisk hjælp.
Naturligvis skal I ikke svare, hvis i ikke vil!

Humanitet er på afviklingskurs.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat