Se enkelt indlæg
Gammel 07-02-2014, 18:44   #13
MissF
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2014
Lokation: Tårnby (2770 Kastrup)
Indlæg: 12
Styrke: 11
MissF er ny på vejen
Smile

Svar Til Vovse - zoneterapi for fordøjelsesproblemer

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du har en eller anden grad af forstoppelse, så er mit bedste råd, at du får fat i en zoneterapeut.

Spændinger i baghovedet hænger ofte sammen med fordøjelsesproblemer, og man kan være mere påvirket af det end de fleste forestiller sig.

Hvis du vælger, at opsøge en zoneterapeut, så skal du være opmærksom på, at vedkommende gør meget ud af, at behandle lymfesystemet.

Iflg. min egen læge er zoneterapi noget af det bedste ved fordøjelsesproblemer. Og det passer fint sammen med mine egne erfaringer.
Hej vovse,

Jeg vil se på zoneterapi, endnu engang tak for råd.

Mit største problem lige nu er, at undgå at mine fysiske lidelser spændingshovedpine/migræne bliver konverteret til psykisk diagnose iht. Funktionelle lidelser.

Jeg har derfor akut brug for råd om, hvordan jeg afslår behandlingstilbud på denne klinik uden at miste chance for at søge om varig tab af erhvervsevne.

Dette er der flere grunde til, bl.a. At jeg igennem 10 år har været igennem stort set det de tilbyder på klinikkens, og at jeg p.t. pga. få ressourcer, er meget glad for mit forløb hos psykolog, fysioterapeut/gradueret genoptræning samt kiropraktor.

Stress med at skulle afsted på tider jeg ikke selv bestemmer og uanset min smertetilstand den dag, vil forværre min situation meget.

Nogen råd?

MissF?

Svar til kiwimor - nægtede at deltage på Liaison klinik

Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
Stakkels dig jeg lider også af kronisk migræne og har Været indlagt på Glostrup 4 gange uden resultat. . Overlægen fra Glostrup skrev at min tilstand var kronisk .. kommunen ville også have mig på liason klinikken men jeg nægtede .. fik tilkendt flex for 2 med siden efter 12 år på kh .. kan kommunen ikke bruge din udtagelse fra Glostrup ?
Kære Kiwimor,

Jeg har tid hos Rigmor på Glostrup HP her d. 12/2, jeg håber hun kan hjælpe mig. Jeg har ikke været der i 2 år, kom ingen steder med behandling siden 2003.

Oprindeligt ville de ikke tage mig igen, trods henvisning fra neurolog, da de mente alle behandlingsmuligheder var udtømt. Men jeg insisterede, om ikke andet så for at have tilknytning til eksperter.

Talte du med HP omkring Liason?

Ved du hvad de mener om begrebet funktionel lidelse i forhold til deres diagnoser underkendes, eller bare i det hele taget?

Har/havde du en pension med forsikring for tab af erhvervsevne?

Hvordan fik du tilkendt fleksjob, var det en udtalelse fra HP der hjalp?

Mange spørgsmål, men så rart at finde én som kender til forløbet!

Misse :-)

Svar til zolskin -nej til henvisning til Liasonklinik

Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
Jeg har desværre ikke haft kræfter til at læse hele din besked.
Men som jeg ser det, har du prøvet rigtig meget og har været på hovedpineklinikken, så medmindre, du er interesseret i at prøve mere medicinsk behandling, så skal du da vist takke nej til liasion klinikken. Og du har jo ret til at sige nej til henvisningen til klinikken. prøv at mærke efter,hvordan har du det med den? og hvad forventer du, at de ville kunne gøre?
Det med at kigge på fordøjelsen lyder som en god ide, sammen med det du allerede gør. Måske også at se på åndredrættet. Jeg har hørt om lotte paarup, www.denintelligentekrop.dk
Kære zolskin,

Tak fordi du trods alt kom så langt

Henvisningen har min læge desværre sendt afsted og den er nu noteret i jb i min gh (generelle helbredsattest fra læge).

Vil du se mit svar i forhold til nej til klinikken under svar til Østerbro. Du må meget gerne komme med flere input?!

Jep, zoneterapi it is.

Og, tusind tak for navn til Lotte Paarup omkring åndedræt. Havde tænkt jeg skulle finde en der kunne hjælpe her, for jeg får simpelthen ikke trukket vejret igennem når jeg har så ondt - mindfullness eller ej.

Missf :-)
MissF er ikke logget ind   Besvar med citat