Emner: flexjob løn
Se enkelt indlæg
Gammel 07-04-2018, 22:34   #12
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sisseann Se meddelelser
Næ, jeg hedder ikke Michael, men tillader mig alligevel at svare.
Jeg fik min LD udbetalt sidste år, jeg var og er i Fleksjob, beløbet blev ikke modregnet i mit fleksjobtilskud, og berørte ikke min boligsikring.
- men jeg ved da godt at Mayanne skriver "ydelse", så for god ordens skyld; er du på fleksydelse, eller nogen af de andre ydelser for den sags skyld. Så ved jeg det ikke.
Tak for indlægget, det var også det jeg regnede med.
Mht. hvordan det influerer på fleksydelsen, det har jeg også spurgt LD om, så det skal jeg nok publicere.
Ifølge vedhæftede link, så ser det desværre ud til, at selvom man får det udbetalt flere år før man går på fleksydelse, så vil det blive modregnet med en vis procentdel alligevel. https://www.ld.dk/Medlem-i-LD/Flytni...n-og-efterloen
"Hvis du er født i 1956 eller senere:
Du er omfattet af regler, der betyder at dine pensioner vil medføre en nedsættelse af efterlønnen, uanset hvornår du går på efterløn. Din opsparing hos LD indgår i modregningsgrundlaget på lige fod med andre pensioner.
Indberetning af LD-opsparingen
LD skal ligesom pengeinstitutter og pensionsselskaber indberette pensionsoplysninger til Skat. Værdien af din LD-opsparing skal derfor indberettes til Skat et halvt år før, du når efterlønsalderen.
Så selvom du hæver din LD-opsparing, før du går på efterløn, vil den alligevel blive medregnet i modregningsgrundlaget.

Sidst redigeret af Aorta; 07-04-2018 kl. 22:41. Årsag: Indsat link
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat