Se enkelt indlæg
Gammel 12-09-2017, 19:55   #54
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://nb-økonomi.dk/topnyhed/kommu...ertidspension/

En detalje i den kommunale udligning betyder, at kommunerne får store tilskud ved at fastholde syge eller varigt uarbejdsdygtige borgere på kontanthjælp i stedet for at bevilge førtidspension.

Mens beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) kritiserer kommunerne for at fastholde kronisk syge borgere på kontanthjælp frem for at give dem en førtidspension, så deler hans ministerkollega indenrigsminister Simon Emil Ammitzbøll (LA) ekstra penge ud til kommuner, som fastholder borgerne på kontanthjælp i stedet for at give dem førtidspension.

Helt præcis får en kommune et årligt ekstra tilskud på 37.000 kr. i hovedstadsområdet og godt 67.000 i provinsen, hver gang kommunen fastholder en borger på kontanthjælp frem for at tildele en førtidspension.

”Det her er jo det glade vanvid. Det forklarer måske, hvorfor man i nogle kommuner helt bevidst har holdt alvorligt syge borgere og borgere med meget ringe arbejdsevne på kontanthjælp i årevis uden at sørge for, at de bliver afklaret og uden give dem en førtidspension,” siger Finn Sørensen, der er medlem af social- og arbejdsmarkedsudvalget for Enhedslisten.

Hilsen Peter
Netop hjemvendt fra demo på Rådhuspladsen i Kbh. læser jeg det her!

Det er god information, men en skandale. Ingen af de politikere har oplyst os, og det kaldes åbenhed og demokrati.
Jeg har hidtil haft svært ved at fatte, at det kunne betale sig, at holde folk på de modbydelige kurser m.v, men nu forstår jeg det.
jeg sagde så sent som i dag , at det kun kunne være i opdragelses øjemed, at kommunerne fastholder folk på k.h. m.v, men jeg må trække ordene i mig.
Føj, føj og atter føj.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat