Se enkelt indlæg
Gammel 08-12-2011, 16:25   #13
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Lægekonsulenten er inhabil til vurdering lovmæssigt.

Fandt følgende fra Ankestyrelsen:

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Laege...2007_13_23.pdf

"Hovedresultater er, at beskrivelsen af lægekonsulenternes rolle viser, at der ikke findes
specielle, bindende regler om lægekonsulenters rolle i den kommunale sagsbehandling.
Lægekonsulenterne er administrative medarbejdere i kommunerne og er som sådanne
omfattet af de almindelige forvaltningsretlige love – forvaltningsloven, retssikkerhedsloven
og offentlighedsloven. I praksis er det navnlig forvaltningslovens regler om inhabilitet, der har betydning."

Ovenstående lov bryder lægekonsulenten ved vurdering af en borgers arbejdsevne og funktionsniveau, og det er nok også derfor man har snakket så meget om at han egentlig kun må oversætte lægelige papirer og ikke vurdere noget som helst.

I følge loven er han simpelthen inhabil til alt andet end hvis der skal oversættes lægelige ord forvaltningen ikke forstår hvad betyder.

...og ikke mindre interessant, så har jeg faktisk længe været klar over at Jobcenters udbudsportal, hvor de lægger opgaver ud, som Speciallæger kan byde ind på som freelancere i deres fritid - erklæringer der giver godt med penge i kassen, også er inhabile ifølge forvaltningsloven.

Al den stund disse speciallæger udfører disse jobs for Forvaltningen, er de under Forvaltningsloven og de har jo stor økonomisk interesse i at lave "gode" erklæringer" til deres arbejdsgivere - Jobcenter.
Gå aldrig op til af Jobcenter henviste Speciallæger, men find en selv og argumenter for ulovligheden i deres praksis med at disse læger er inhabile, præcis som lægekonsulenten er når han vurderer en borgers funktionsniveau og arbejdsevne, eller kommer med råd til behandling - det er ulovligt.

Udover at vi i DK har frit lægevalg også når det handler om speciallæger, så er det samtidig ulovlig praksis sat i system i form af en udbudsportal - som altså er ulovlig, da den er i strid med Forvaltningslovens kapital 2, § 3.
- præcis som lægekonsulentens subjektive vurderinger er ulovlig praksis.

Selv om jeg endnu ikke er kommet igennem men min pensionssag, så har jeg KUN og udelukkende opnået at få slettet urigtige oplysninger og flere andre ting ved direkte at henvise til specifik lovgivning, så det er bare om at have styr på §'erne over hele linien, at kende loven er den eneste måde vi kan komme al den ulovlige procedure til livs, der gør at vores sager igen og igen bliver afgjort på ulovligt grundlag.

Sidst redigeret af Lotte68; 08-12-2011 kl. 17:20.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat