Se enkelt indlæg
Gammel 11-06-2020, 14:19   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Maj Thorsen er vred..........

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

MEGET VIL JEG FINDE MIG I...

Men jeg vil ganske enkelt ikke finde mig i, at jobcentermedarbejdere forsøger at afskære min klients ret til en bisidder.

Ovenstående fandt sted på et jobcentermøde i denne uge.

Mens medarbejderne og klient/jeg var enige om tingene på mødet, beklikkede ingen min funktion som bisidder med ret til at tale.

Det ændrede sig dog radikalt, da der opstod uenighed om det fremtidige forløb for min klient. Man forsøgte da at lukke munden på mig.

Her vil jeg nu gøre det klart én gang for alle, for det er vigtigt at kende og forstå helt grundlæggende borger-rettigheder.

Forvaltningslovens § 8 omhandler borgerens ret til at lade sig repræsentere. Enten i form af bisidder eller partsrepræsentant.

Når jeg varetager en funktion som bisidder, så har jeg ret til at tale, når min klient har givet samtykke til det. Det kan gøres skriftligt eller mundtligt.

Så længe jeg tier stille på et møde, så er det fordi, alt er godt. Jeg holder af de møder, der bare glider roligt afsted. Hvor lovgivningen bliver overholdt, og borgeren bliver behandlet respektfuldt.

Min filosofi er grundlæggende, at det er borgerens møde, og at det derfor er centralt, at jeg holder mig i baggrunden.

Jeg byder således kun ind, når det er nødvendigt.

Og ja, det er da møgirriterende for dig, kære kommunale medarbejder, når jeg begynder at argumentere på min klients vegne.
Men det er rent faktisk nødvendigt, når du optræder magtfuldt og uden hjemmel i lovgivningen.

Og ja, jeg er iskold over for, at du nok ønsker mig af hekkenfeldt til.
Min klient har lovgivningen på sin side. Og den lovgivning gælder også dig. Uanset om du bryder dig om min tilstedeværelse eller ej.

Der er nu fremsendt klage til øverste sted. Og det har jeg gjort for egen regning, for det her vil jeg ikke finde mig i.

Gad vide om borgmesteren er i stand til at stå imod den tsunami af mishagsytringer mod min person, der ganske givet vil komme i jobcentrets redegørelse...

#socialretfærdighednu #retssikkerhed


Hilsen og tak til Maj Thorsen, privat socialrådiver af Guds Nåde
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat