Se enkelt indlæg
Gammel 12-10-2009, 21:28   #5
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klarkurs Se meddelelser
Revalidering eller arbejdsprøvning?
Jeg får flere og flere historier fortalt om hvordan sygemeldte ’narres’ til at vælge revalidering af sagsbehandleren, måske gør de det fordi det er en nemmere måde at fjerne sygemeldte fra et belastet sygedagpengebudget i kommunen til det mere rummelige revalideringsbudget.

Sagen er bare, at hvis revalideringsforløbet ikke kan gennemføres (f.eks. p.g.a. sygdom) ja….så er der ingen vej tilbage til sygedagpengene. Man er herefter henvist til at søge kontanthjælp.

Det er katastrofalt at kommunerne undlader at iværksætte hensigtsmæssige arbejdsprøvningsforløb før der laves en revalideringsplan, som den sygemeldte måske ikke engang selv ønsker!!!!. Dertil kommer at revalideringsplanen SKAL anskueliggøre muligheden for vejen til arbejdsmarkedet. Det er ofte Jobcentrets revalideringsplan og ikke den sygemeldtes….og denne formulering er ikke ualmindelig: ”Hvis du ikke vil revalideres, så stopper dine sygedagpenge”.
Mens man er i revalidering modtager man revalideringsydelse, som har samme størrelse som sygedagpengenes max.beløb. – Hvem vil ikke vælge revalidering, og bevare håbet om at få et arbejde i den anden ende? – Og udsætte risikoen for dyb fattigdom i en periode!
Hvis du er i tvivl om hvad du magter - så vil jeg anbefale at du søger om at komme i arbejdsprøvning!!
Nu bliver jeg godt nok lidt bange for det er lige det min sagsbehandler vil, jobcenter sagde blank nej til at jeg kunne blive arbejdsprøvet, det var ellers det jeg helst ville, da jeg ved at jeg ikke vil kunne arbejde på fuld til, men sagsbehandleren mener at jeg vil kunne arbejde 37 timer om ugen, jeg er så blevet tvunget til at gå med til at komme hos en privat aktør ellers ville mine sygedagpenge ikke blive forlænget.
Jeg synes bestemt ikke det lyder godt det du skriver der.

Hilsen Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat