Se enkelt indlæg
Gammel 24-02-2011, 10:51   #1
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
hjemvisning af klagesag

så var der endelig svar fra ankenævn på min første klage i min sag.

Klage over sygedagpengestop aug 2010

Kommunen skal lave en ny afgørelse og efterbetale sygedagpenge til denne forelægger.

Læge oplysninger på fysiske problemstilliger skal indhentes og mine kommentarer skal indarbejdes i ressourceprofilen.

Det er kommunens ansvar at en sag er oplyst korrekt før der træffes en afgørelse.

Derudover var det ukorrekt af kommunen at antage revalidering kun kan foregå til fuld beskæftigelse men at det afgørende er i hvilket omfang borgeren har begrænsninger i arbejdsevnen.

Kommunen har anset mig omfattet af revalideringsbestemmelserne men den lagte jobplan blev opgivet da planen var urealistisk. Der er således ikke sket ændringer i det grundlag hvorefter sygedagpengeperioden var forlænget på inden standsning.

At jeg har søgt om flexjob ændrer ikke ved denne vurdering da det ikke kan udelukkes at ansøgningen er indgivet pga ændring af jobplan blev afvist og kommunen fastholdt revalidering var på 37 t ugt.

Kommunen skal nu vurdere om der er behov for yderligere lægeoplysninger og ajourføre ressourceprofilen.

Kommunen skal herefter vurdere hvad der videre skal ske i sagen, herunder om revalidering fortsat kan anses for sandsynlig og i givet fald lægge en ny jobplan hvor mine skånebehov fuldt ud tilgodeses..


Så det betragter jeg som en halv sejr.
Afgørelserne og klagerne er nulstillet og min ressourceprofil skal være opdateret inden ny afgørelse.

Jeg kan dog frygte kommunen kunne mene arbejdsevnen skal afklares ordentlig(enig) men afslås det kan gøres på 13 uger.

Eller på en eller anden måde afslår at forlænge ift revalidering netop pga arbejdsevne er uafklaret (de har selv underkendt de 2 arbejdsprøvninger der har været).

Kommunen kan også finde på at anke nævnets afgørelse, det er set flere gange.

Men jeg er klar til at kæmpe videre og ser frem til at høre deres udspil.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat