Se enkelt indlæg
Gammel 06-08-2010, 18:49   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej jeg er ikke så meget inde i førtidspension, men ved, at på den gamle førtidspensionsordning har man muligheden for at gøre den hvilende....

Det kan du læse om her på borger.dk:

https://www.borger.dk/Emner/pension-...l-ordning.aspx

Der står bla.:

Kommunen skal vurdere om din pension skal ’gøres hvilende’, hvis der er en formodning om, at du vedvarende kan tjene mere end ca. 130.752 kr. om året (2010). At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder.

Du kan godt tjene mere end 130.752 kr. (2010), uden at kommunen gør din pension hvilende. Kommunen skal se helt konkret på din situation, på grunden til at du får førtidspension og på, hvilken slags arbejde du har.

Du kan kontakte kommunen og få genoptaget udbetalingen af din førtidspension, hvis din pension er gjort hvilende, og du ikke længere vil arbejde, eller hvis du mener, du fremover vil tjene mindre end hidtil.

Du modtager automatisk invaliditetsydelse, hvis du får gjort din pension hvilende. Invaliditetsydelse er 31.992 kr. årligt (2010).

Kommunen kan ikke gøre din pension hvilende, hvis du er over 60 år.


Håber det hjælper lidt. Ellers må du lige spørge igen, og jeg håber andre kan komme ind og hjælpe til....

Sidst redigeret af curls; 06-08-2010 kl. 18:51.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat