Se enkelt indlæg
Gammel 24-01-2011, 20:29   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hvad er forskellen

på slidgigt og ægte gigt??

jeg har i dag fået at vide ved egen læge at den førnævnte slidgigt jeg har i alle led i hele kroppen, ret sikkert ikke er slidgigt, det er jeg ganske simpelt for ung til. det hedder sig så at det er ægte gigt , han sagde det var lidt som børnegigt, da han forklarede det( og nu er min mand flad af grin fordi jeg kom hjem og sagde at jeg havde børnegigt- ja okay jeg smiler også)
jeg fik taget 8 flasker blod til blodprøver og haste henvist til rematolog?? ( ret mig gerne hvis jeg tager fejl af stavelsen af denne fagperson- men sådan en der arbejder med knogler og led

men sagens kerne er at han også kaldte det ved sit latinske navn
- som jeg så selvfølgelig ikke fik skrevet ned og nu har glemt alt om-
og jeg får ikke ret meget oplysning ved at google børnegigt.

nogen der står i samme situation som mig og har ægte gigt?? så håber jeg i vil fortælle eller smide et link.

jeg er for nylig( i sidste uge) begyndt at have ondt i mine skuldre og den ene albue når jeg fx laver mine daglige øvelser for ryggen, rører frikadellefarsen eller har taget tøj ud af vaskemaskinen, altså i gentagne bevægelser.og det er ikke fordi jeg står der i 10 min- men i få min. så kommer den her stikkende smerte.

- og det før jeg selv fik kopien af knogleskintigrafien jeg var til i dec ( i kender godt den med at folk siger- jaja det er bare fordi du har fået en ny diagnose du har fået ondt)den har jeg faktisk først fået i dag hos egen læge

men alt i alt så kan jeg kun vente på svar på de blodprøver og ellers være glad for at min læge fik manet i jorden at ,min sagsbehandler på kommunen ikke har ret i at gigt ikke giver smerter- gigt i enhver form ( slidgigt eller leddegigt eller børnegigt eller anden gigt- gir smerter, men det er forskelligt fra person til person hvornår de opstår. bla fordi vi ikke er i samme form med vores muskler.

håber der er nogen herinde der kan svare
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat