Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2020, 21:32   #330
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Maj Thorsen er vred

https://www.facebook.com/Maj.K.Thors...ment&ref=notif

DR2 Debatten

PSYKISK SYG OVERTALT TIL RASKMELDING...

Jeg har simpelthen ikke ord....

Et jobcenter har ikke kun 1 gang, men hele 2 gange på 6 måneder overtalt en borger med omfattende psykiske udfordringer til raskmelding.
Uden nogen som helst form for skriftlig partshøring.

Man har blot fortalt borgeren, at vedkommende jo ikke er syg....
Hokus pokus - så var borgeren rask!

Og det gør mig decideret rasende! Der er ingen som helst tvivl om, at denne borger ikke har overblikket til at forstå eller sætte sig ind, hvad en mundtlig raskmelding betyder.

Der er ingen som helst tvivl om, at jobcentret kunne forudse, at borgeren ikke ville forstå det. Der foreligger rigelig dokumentation for dette.

Det er sådanne sager, der kan få mit blodtryk helt i vejret. For der er tale om et klokkeklart magtmisbrug over for en meget sårbar borger.

Og hvad siger jobcentret så på baggrund af en 8 sider lang klage?

Siger jobcentret undskyld?

Tilkendegiver man at det tidligere forløb naturligvis bliver genoptaget?

NEJ! For jobcentret kan bare afvise det. Der er jo ingen sanktionsmuligheder over for et jobcenter eller en sagsbehandler, der laver sådan noget svineri.

Jeg kan ikke nok agitere for en forvaltningsdomstol, eller at Ankestyrelsen får mulighed for at tage klager over sagsbehandling.

Det er sådanne sager, der gør borgere afmægtige, og får nogle til at overveje om de overhovedet skal være her længere...

Kan der for pokker ikke snart være nogen inden på Borgen, som fatter, at det her er dødsens alvor?

#socialretfærdighednu


Vrede hilsner til Mette Frederiksens socialdemokratiske regering.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat