Se enkelt indlæg
Gammel 12-11-2008, 16:40   #5
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Hejdien skrev:

Sommerfugl har du fået lavet alle de ting der høre med til at være sygemeldt så længe , tænker på ressourceprofil osv..

Nej der er ikke lavet noget. For beskeden fra Kommunen ( ekstern aktør ) var at planen var at jeg skulle på fuld tid. Jeg meddelte at det ikke var realistisk efter at have prøvet ca 6 timer om dagen og det gik slet ikke. " men det gør det for alle andre så det kan du også . Det skal siges at det første halve år hørte jeg intet til kommunen. Jo en tlf opkald efter de første 14 dage. Ellers intet."

Din kommune kan ikke bare sige at kan man klare 4-5 timer så kan man klare 8 det er jo helt hen i vejret..

Enig men det er bare op ad bakke igen og igen. Der er jo ikke noget jeg hellere ville hvis helbredet kunne klare det.

Hvad er det mere nøjagtigt din kommune vil , og er der en handleplan på hvordan de agter at hjælpe dig hen til det sted...

Sagsbehandleren mener at planen er fuld tid. Det kan hun godt nok ikke fortælle mig hvordan det skal kunne lykkes.

Som jeg forstår det så har du lægepapir i orden og er i arbejde på den virksomhed hvor du i forvejen er ansat eller ?

Jeg er idag deltidssygemeldt med fuld løn. Men det er jo ikke holdbart. Arbejdsgiver er også begyndt og spørge efter en afklaring. De vil ikke fortsætte med dette meget længere. De vil dog gerne ansætte mig i fleksjob ( hvis det ikke er for dyrt for dem )Læge og psykolog er enige i fleksjob og ingen branche skifte da det ikke vil gavne mig tværtimod

Har du på skrift at du kan klare 8 timer fra kommunen og har du søgt fleksjob og fået et afslag ?

Heldigvis bliver man klogere og klogere. Skulle have kendt dette forum for længe siden. Nej jeg har intet på skrift. Jeg forelå sagsbehandler psykologens vurdering og sagde, at det var det vi skulle arbejde på. Nej lød svaret det får du ikke. Hvordan hun så kan give denne besked uden næsten at lade mig tale færdig.Så det står nok ikke i papirerne at det er hvad jeg ønsker. Jeg tror at jeg vil tage fat i min fagforening og se om de kan hjælpe. Det virker helt håbløst.

Har du aktindsigt i din sag...

Igen klogere og klogere det vil jeg få snarest

Du skal aldrig tage for gode vare hvad kommunen siger, alt hvad der kommer fra deres mund som bare kan lugte af en afgørelse skal du bede om at få på skrift...

Det er hermed noteret

Men du er lige nød til at skrive lidt mere om i hvilke forbindelse det er sagt og om der er søgt fleks , om der er fulgt op på din sygdom osv ....

Det eneste de har bedt om er en lægeerklæring fra psykologen. Hun returnerede og spurgte om det ikke var en forkert skema. Og så er der ikke sket mere.Jeg har forsøgt at forklare damen at det ikke "kun" er stress og at det ikke går over foreløbig( om end det nogensinde gør iflg psykolog. Hun er slet ikke modtaglig for oplysninger.

Hvordan i alverden klare i alle sammen dette pres. Psykolog siger erkend den tager mange år - det gør man så i hverttilfælde efter noget tid . Så kommer kommune og siger op i tid nu.

Og så har i oven i købet overskud til at hjælpe os "nybegyndere" i systemmet. Tusind tak
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat