Se enkelt indlæg
Gammel 11-11-2008, 20:06   #1
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Er det muligt at komme i flexjob i nuværende job ?

Som så mange andre ( gik jo i lang tid og troede at man var helt speciel ) har jeg været sygemeldt i lang tid. Det kører nu på 15 mdr. med stress, angst og alt hvad der følger.

Psykolog mener at jeg skal i fleksjob, og at det vil tage meget lang tid inden ( eller måske slet ikke ) jeg kan leve normalt igen. Så faldt der lidt ro på og jeg arbejdede de timer jeg kunne klare. Men så meddeler kommunen mig " når man kan arbejder ca 4-5 timer, så kan du også arbejde 8 timer. Jeg spurgte hvordan det, jo du går bare op i tid. Der er ikke noget jeg hellere vil, men når det suser i ørene, hjertet banken, hedeture, tankerne ikke vil samarbejde mere og meget mere efter 4-5 timer, så er der langt til 8 timer.

Min nuværende arbejdsgiver vil gerne have mig i flekjob. Der er allerede nu taget en del hensyn og jeg vil meget gerne blive hvor jeg er. Jobbet giver mig mulighed for at arbejde hjemme og er fleksibelt mht. arbejdstiden. Det er rart da der er gode og dårlige dage.

Det skal lige siges, at lægen ikke mener at det er nogen god ide med jobskifte. Han mener vi skal arbejde på jobsfastholdelse.

Men er det muligt at komme i fleksjob hvor jeg er ?. Kommunen ( via privat aktør ) siger nej de kan altid finde et andet job jeg kan passe på fuld tid. De kan dog ikke komme i tanke om noget

Kan det virkelig være rigtig når psykolog og læge mener at det er bedst at blive i mit fag at jeg skal starte på noget helt andet. Jeg kunne forstå hvis min arbejdsevne ville være større i andre jobs , men nej ?

Håber det er lykkes for noget der så kan give mig lidt håb.
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat