Se enkelt indlæg
Gammel 02-10-2011, 11:48   #10
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
HKI

Birthe jeg svarede på ekselevens tråd.

HKI modtager betaling for alle de borgere der er henvist til dem, og de skal opholde sig på HKI i mange timer dagligt.

At jeg syntes det er ukorrekt, at dem der skal hjælpe i køkkenet kan blive, men at de lukker for adgang til kantinen på HKI hvor alle de borgere der skal opholde sig på HKI i mange timer normalt kan hente gratis kaffe, te eller kan spise deres medbragte mad el. købe frokost osv. på grund af, at de har lavet aftale med andre fra erhvervslivet om udlejning af kantinen.

Men du syntes måske det er ok.

Resten af mit indlæg er fakta.

Det med HKI har tæt samarbejde med erhvervsliv er rigtigt. Men det tjener de også penge på, da de for alle de borgere de henviser modtager betaling fra kommunen, og bliver borgeren ansat i f.eks fleksjob, får de også 1 højt ekstra bonus beløb.

De har 2 beskyttede værksteder - kartonvarer - hvor der bliver lavet ringbind og papæsker, hvor svage førtidspensionister kan arbejde, hvis de ønsker det, de får kun løn for de timer de er der, løn er mindsteløn.

Vedr. Reva, så henvises de visiterede til andre steder.

Deres uddannelser er primært for de helt unge, og foregår på deres værksteder, skoleforløbet under udannelse foregår 1 andet sted.

Vedr. reva i køkken, det er der ikke. Uddannelsen til carter foregår som nævnt.

HKI er 1 pengemaskine, der malker kommunen.

Jeg siger ikke, at dem som er visiteret ikke må lave noget arb.

Selvfølgelig er der behov for 1 sted hvor borgerenes arb. evne kan blive vurderet, i forbindelse med sagsbehandling om f.eks fleksjob eller førtidspension.

Men personligt syntes jeg at HKI udnytter systemet, og på deres netside ik helt holder sig til sandheden.

Der står at hver enkelt der er blevet henvist har 1sagsbehandler som de har kontakt med under hele forløbet.

Jeg har selv været visiteret på HKI i 3 måneder, og i den tid så og talte jeg med min sagsbehandler 2 gange, da jeg kom og da den visiterede tid var gået, dvs. den sidste dag.

I deres kontorværksted er der ingen lærere, man bliver henvist til 1 computer får 1 edb. bog og blir overladt til sig selv. Deres opgave er at notere indlæring og koncentration.

I deres kreative værksted, skal alle starte med at lave 1 collage. Formål, at tjekke den visiteredes finmortorik.

I deres køkken/ kantine hjælper man med alt, formål er at betragte visiteredes tempo og samarbejdsevner.

I malerværksted, der kan man sammen med fastansatte blive sat til at male div. vægge indendørs på HKI

Kontorer - værksted. Der bliver de visiterede sat til at gøre rent på gange og i lokaler vaske wc på alle etager på HKI.

Deres andre værksteder er produktion efter ordre udefra, der arbejder de visiterede på lige fod med de ansatte, dog uden løn. Ja og sådan ku jeg blive ved med at fortsætte.

Deres motionsrum må man kun benytte 1 time ugentligt, og 1skab i omklædningsrum kan man ik få, fordi de bliver brugt fast af de ansatte.

De skriver også at der er garderoberum, det er der, men uden skabe, og på eget ansvar, så hvis man vil ha sine ting med hjem, skal man nok ik lægge sine ting der.

HKI ansætter ingen af de visiterede.

Der er sikkert mange erhverv på det alm. arbejdsmarked der ville ønske og modtage visiterede, hvis de fik de penge der følger med, og som efterfølgene ville fastansætte den visiterede.

Og det må da være bedre for den visiterede at blive afprøvet og vurderet under rigtigt arb. på det alm. arbejdsmarked, hvor de samtidigt har 1 chance for efterfølgene at blive fastansat, hvis de magter at arbejde.

Jeg udtaler mig kun om HKI, da jeg ik har kendskab til hvordan andre steder hvor de visiterede blir henvist til fungerer

Men der er da gode ting at sige om HKI, bygningen er fin, rar at opholde sig i og alle ansatte er venlige.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat