Se enkelt indlæg
Gammel 25-02-2013, 17:33   #8
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
For det første har reformen ikke til formål at flytte eksisterende førtidspensionister til fleksjob, og en ledig fleksjobber idag får ingenlunde hvad en førtidspensionist får idag.

Kære Jasch.
Beklager, men ingen af dine kommentarer relaterer sig til mine spørgsmål, som jeg kort gentager:


Person > 40 år
visiteres på sygedagpenge til enten fleks 5 t/uge eller førtidspension.

Der efterspørges en beregning på en person med let forefaldende fleksarbejde 5 t/uge, som eksempel nævnes skift af pærer o.a. på hotel (blot for at have et udgangspunkt til en timeløn ved beregning) - præmissen er således ikke en ledig fleksjobber!

Jeg efterspørger den reelle forskel eller gevinst for en kommune ved at henvise til få timer fleks/uge istedet for ftp og spørger, om det hænger sammen med refusion fra staten.
Jeg skriver den reelle forskel eller gevinst, - dvs. jeg har ikke taget stilling til hverken det ene eller andet, - jeg spørger jo netop, da jeg ikke er ved det, men som du selv nævner længere oppe "kassetænkning er jo foregået gennem flere år"

Præciseret:
Hvad vil en kommunes udgift være ved mindstetimelønssats og ansættelse et sted 5 t/uge og suppleret op til 37 t/uge i forhold til udgiften til ftp og sammenholdt med refusionsmuligheder fra staten.

Det kunne for den sags skyld også være en beregning med udgangspunkt i 2 timers fleks/uge.

Sidst redigeret af Jasv; 25-02-2013 kl. 18:05.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat