Se enkelt indlæg
Gammel 22-12-2011, 11:59   #1
Twingo
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Twingo er ny på vejen
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet.

Hej med jer.

Jeg er fleksjobber og har arbejdet i en del år som dette. Nu har jeg fået en ny skade. (Slidskade)

Pga. den ny skade går jeg sygemeldt. Jeg har været hos en masse læger som ikke vidste hvad de skulle gøre med den nye skade, samt de kunne ikke stille en sikker diagnose.

Nu har jeg så fået en diagnose og har mødt en læge/kirurg som mener at kunne lave mig så god som ny. Dette indebærer en operation, som ifølge lægen skulle være simpel og som regel har et godt resultat.

Det skal lige siges, at den nye skade ikke indebærer smerter i hvile.

Da jeg er tilknyttet en smerteklinik, er det kommet overlægen på klinikken for øre, at jeg evt. skulle have foretaget en operation.
Han fortalte mig, at det virkelig skulle være absolut nødvendigt, såfremt jeg skulle skæres i. Da jeg er smertepatient, med nervesmerter, kunne selv simplet kirurgiske indgreb tilfører yderligere smerte. (Kroniske)

Dette havde han oplevet før med nogle af sine andre patienter.

Da jeg fortalte dette til kirurgen, som ville operere mig, kunne han ikke helt forstå hvorfor det skulle være et problem; "Det er jo bare et lille simpelt indgreb".

Jeg fortalte så overlægen på smerteklinikken om kirurgens svar på det, og overlægen fortalte mig, at det var fordi kirurgen ikke havde forstand på kroniske smertepatienter med nerveskader.

Yderligere var overlægen så venlig, at udfærdige et brev, hvori der står hvilke risici der kan være, ved at udføre selv små kirurgiske indgreb på kroniske smertepatienter med nerveskader, samt dokumentation for det.
Det var noget med centralnervesystemet og noget med at patienter med nerveskader kan reagere ekstremt anderledes end andre ved selv simpel kirurgi.

Nu er jeg sgu' ærlig talt kommet i tvivl om den operation. Jeg har virkelig mange smerter i forvejen og har bestemt ikke lyst til at få yderligere smerter.

Jeg har ikke smerter af den nye skade i hvile, men der skal ikke meget til før de kommer.

Nu kommer jeg så til mig spørgsmål; Må jeg sige nej tak til operationen? Altså kommer kommunen efter mig med bål og brand? Der er jo en øget risiko (ifølge overlægen o.m.a.) for at jeg kan få yderligere smerter... og så i et nyt sted på kroppen. Jeg har lægelig udtalelse i baghånden.

Er det tilladt at takke nej til en operation, når der er øget risiko for at det kan gå galt?

Mange hilsner
Twingo

Sidst redigeret af Twingo; 22-12-2011 kl. 12:08.
Twingo er ikke logget ind   Besvar med citat