Se enkelt indlæg
Gammel 11-09-2018, 13:17   #1
Rikke S
Cirkeline
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2016
Lokation: Vejle
Indlæg: 8
Styrke: 0
Rikke S er ny på vejen
Fra ressourceforløb til kontanthjælp

Hej alle sammen.

Jeg vil høre, om nogle ved hvor paragrafferne for at kommunen ikke må sende syge fra ressourceforløb til kontanthjælp kan findes, hvis de evt kan findes?

Jeg har bedt ankenævnet genoptage min sag, eftersom de gav kommunen medhold, da kommunen skrev at jeg kunne arbejde, men er selv siden kommet i bisiddelse af de papir, hvorpå det står, hvorfor jeg er undtaget, af 225 timers reglen, som jeg naturligvis har på kopi hjemme.

Afgørelsen kommer om nogle måneder, men længe at vente, når man er lidt spændt, utålmodig og skal til møde på kommunen 🤔

Men har papir på, at jeg fra dag 1, på kontanthjælp, var undtaget 225 timers reglen, pga begrænset arbejdsevne.
Så her 2 år efter, er jeg fortsat undtaget 225 timers reglen, pga begrænset arbejdsevne.

Eneste jeg ved, er at der har været en artikel om en, som blev sat på kontanthjælp, efter et ressourceforløb, som fortsat var syg og at ankenævnet, har lavet en princip afgørelse om det, sagen var fra Fredericia.

Mvh Rikke S

Ps: Husk altid aktindsigt i alt som kommunen sender til ankenævnet, har jeg i hvert fald fundet ud af 😊
Rikke S er ikke logget ind   Besvar med citat