Se enkelt indlæg
Gammel 14-07-2016, 10:48   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Stampe, mon ikke Conda kender loven. Du skriver at det er en lempeligere indgang til pension.
Det står i loven,og lovgiver regnede med et langt større antal godkendelser.Jeg husker ikke antallet, men det er ca. 8000 tusinde. Men det er jo sandsynligt. Sidst jeg så antallet af godkendelser var det ca. 350 ialt siden lovens ikrafttræden.
Flere SB./socialrådgivere og selv advokater aner ikke den findes. Når en SB ikke kender til loven kan man jo heller ikke oplyse om muligheden.
Loven er paradoksal eftersom, der er en del krav, som der ikke er i andre pensionsordninger. Dette udelader bl.a folk der ikke har været på arbejdsmarkedet i mange år, trods deres alder. Det eneste der ikke må henvises til er yderligere tiltag til at forbedre arbejdsevnen. 6 mdr. er lang tid, og jeg vil godt høre om den kommune der har brugt mindre tid.
Herudover er der samme krav som til øvrige Pensioner.

Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Vasen skrev::::
Hvis du anker nu skal ankestyrelsen jo tage stilling, og eftersom deres sagsbehandlingstid er min. 3 mdr. ( i mit tilfælde 5) så har du den lovbefæstede mulighed at sende yderligere dokumenter efter at kommune har sendt din sag til ankestyrelsen.
Det gjorde jeg i 2013 og skrev jeg havde fået cancer, efter jeg sendt min anke,,, det kunne ankestyrelsen ikke tage med i deres afgørelse, idet det kun var de papirer der var medsendt inden ankefristens udløb de gik udfra,,,,,

På ankestyrelsen hjemmeside står der:
Hvis du eller din partsrepræsentant mener, at der mangler oplysninger, eller I har flere bemærkninger til sagen, er I velkommen til at ringe eller skrive til os. Vi beder om at få jeres eventuelle bemærkninger inden 14 dage.
Du kan henvende dig til ankestyrelsen og anmode om, at de venter på vurderingen af Arbejdsmedicinsk afd. De 14 dage er en standard skrivelse. Jeg mener også at ankestyrelsen siden 2013 har ændret i deres procedure. Mener det står på deres egen hjemmeside.

på ankestyrelsens hjemmeside står der under borger, pension.
Sådan behandler vi din sag. Der står at man i hele sagens behandling kan indsende oplysninger og også efter at sagen er afgjort kan man indsende oplysninger der kan have betydning for sagen.
Jeg synes du skal kontakte A. styrelsen i første omgang telefonisk og efterfølgende skrive dit spørgsmål skriftligt, for så skal de svare dig.
Jeg mindes af det på et tidspunkt var ombudsmanden, som anbefalede den ændring og Ankestyrelsen har rettet ind. Ombudsmanden kan ikk forlange noget, men oftest retter myndighederne ind. Held og lykke. Når jeg skrive r. Jeg mener, jeg tro er det fordi jeg aldrig er 100% sikker, da loven kan være svær at tyde, og der kan være forhold som adskiller din sag fra andres. Held og lykke.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat