Se enkelt indlæg
Gammel 30-03-2008, 03:01   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad er problemet - er det fordi du er træt af jobbet som pædagog pga de daglige alt for store udfordringer - eller er det fordi du reelt er syg??

Hvis du bare er træt af jobbet - så kan du jo muligvis finde/eller få hjælp til at finde et andet, mindre stressende job, der bedre møder dine behov.

Du skriver at alternativet var at du skulle være sygemeldt endnu, men at du ikke vil hænge fast i systemet i årevis. Og at du nu skal ud og være vikar eller freelance medarbejder.

Hmmmm, her på K10 er der vist ikke den store valgmulighed. De fleste af os er reelt syge og bliver nødt til at blive i systemet i årevis, fordi vi IKKE KAN varetage et job på de almindelige præmisser, desværre, for vi er rigtig mange der ville ønske at vi kunne!

Jeg kan ikke helt læse af din tråd, om du er syg, eller om du bare er lidt træt af at arbejde?

For at få et flexjob, så skal man jo være syg, og man skal kunne dokumentere sin sygdom. Kommunen indhenter lægeattest, speciallægeerklæring mm der fortæller HVAD du fejler og skal entydigt sige, at din arbejdsevne ikke svare til et reelt job på arbejdsmarked. Du skal også arbejdsprøves så kommunen kan få en fornemmelse af, hvor meget du kan arbejde, og måske skal du på smerteklinik, til psykolog, til psykiater osc osv osv....så hvis du drømmer om et flexjob, så kan du godt regne med at skulle blive i systemet i rigtig mange år!!

Men hvis du ikke fejler noget der gør et arbejde umuligt, så kan du måske gå ned i tid - få et deltidsjob, weekendjob, måske eksperimentere lidt med arbejdstider til du finder den rette hylde og det korrekte antal timer (for at få det hele til at løbe rundt)...

Håber ikke jeg har skrevet noget meget forfærdeligt, men du har ikke skrevet noget sygdomsforløb, og det er jo nok dét vi ved mest om herinde for at kunne hjælpe dig videre.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat