Se enkelt indlæg
Gammel 15-06-2017, 18:32   #58
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.altinget.dk/artikel/lars-...ign=altingetdk

Kig lige på nedenstående skema. Og gæt, hvad det forestiller:

1). Vandrør mellem bygningerne på Juridisk Fakultet?
2). Den centrale kontrolenhed ved NASA raketaffyringer?
3). SKATs centrale opkrævningssystem for restancer?

BINGO, du gættede rigtigt! Det er SKATs centrale opkrævningssystem for restancer. Eller snarere oplægget dertil, for som jeg kommer til om syv sekunder, findes det stadig ikke.

Hilsen Peter
Hej Peter, for det meste er jeg enig med dig og beundrer din viden, men her mener jeg du har fået blå briller på.
Du henviser med linket til en artikel på altinget, og jeg bed mærke i en af de nederste afsnit, hvor der står( frit efter hukommelsen) alt selv de mest uproduktive, og mindst arbejdsduelige på et tidpunkt pga. for penge vil finde et job.
Ret mig hvis det er helt i skoven.

Jeg synes generelt at systemet er alt for indviklet, bureaukratisk og til at smide på møddingen, men man gør jo ikke noget skidt bedre ved at sige: vi giver op, nu kan i alle bare komme på fattiggården.
Mener du virkelig at at alle fra vugge til grav eller fra det 18 ende år skal have en udbetalt en borgerløn?
Hvad forestiller du dig at den skal være på i kroner?

Skal alle uanset baggrund, alder eller ressourcer have det samme?

Skal jeg som 65 årig have 4.000 kr. udbetalt til jeg dør, for det gør jeg hurtigt med så lav en ydelse, eller skal vi ligge på Nørreport på en papkasse?
Du sender mange links om det fortræffelige i borgerløn, men jeg savner en uddybning fra dig?
Hvordan har du selv tænkt dig det?

Hvis du vil svare, så besvar venligst ikke med links om hvad andre mener, men beskriv hvordan du selv mener det kan lade sig gøre i praksis, TAK

Sidst redigeret af vasen; 15-06-2017 kl. 18:35.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat