Se enkelt indlæg
Gammel 21-01-2011, 18:48   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man skal aldrig tro på noget en sagsbehandler siger som hun ikke kan fortælle lovgrundlaget til....

...det gør jeg heller ikke, Web...der skal mindst en socialrådgiver til, før jeg begynder at tage påstande for gode varer! Jeg har mødt for mange kontorassistenter (SB) gennem 10 år, der har iværksat for mærkelige ting fx. at jeg selv må opsøge egen læge for at få en redegørelse for helbredstilstanden...

Så bed hende om den løbende aktindsigt skriftligt..

Er sket for længe siden, men SB VIL ikke!
Jeg bad om LØBENDE aktindsigt 15/11, da jeg ville vide, hvilke bilag SB medsendte til en påbudt (af SB) konsultation hos psykiater. Aktindsigten kom IKKE inden for 10 kalenderdage, så jeg måtte rykke! 3 dage efter konsultationen 7/12 havde jeg omsider aktindsigten.


..og bed om afgørelse skriftligt...

Det vil ske!

Jeg troede at alle herinde efterhånden var klar over at alt skal forgå skriftligt...Både så man undgår misforståelser og så man har dokumentation på alle ting...

Web, det ER skriftligt!

Du skriver i dit første indlæg som om du har fået afslag på pension...

Som jeg kan se det....så har du ikke fået et afslag på førtidspension....men du har fået et afslag på at sagen skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Ja, det har du ret i! Fremgår først tydeligt nederst i kort forhistorie, beklager...

Der er meget stor forskel på disse ting...

Hvis du kun har fået et afslag på at sagen skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...så lyver din sagsbehandler igen igen...når hun siger at du vill få et afslag igen...for det kan hun jo ikke vide på forhånd...

...nej, det kan SB ikke vide! SB er bare typen, der godt kan lide at skræmme borgere og nyder sin magt, der slet ikke modsvarer hendes indsigt og uddannelse...efter min mening, hvordan forsvarer man ellers at sparke til et menneske, der ligger ned i ordets bogstaveligeste betydning på et liggeunderlag...

Når man søger en paragraf 17 på det foreliggende grundlag.....ja så SKAL de lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....

De kan ikke bare undlade at lave en rigtig afgørelse på den slags ansøgning...

Så hvis du søger en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....så vil du kunne få afgjort hvorvidt du er berettiget til en pension....

Jeg søgte på foreliggende i 2005, blev indstillet af SB i 2006, sagen samlede støv i Nyropgades kælder i flere år, blev igen indstillet af soc.rådgiver i 2009, afslag fra kommune i 2010, kommune får medhold af BAN og jeg har netop her i 2011 returneret medholdet til BAN for en revurdering.


Det er så smart at gøre som din sagsbehandlere har gjort....for folk tror jo at de rent faktisk har fået et afslag på om de er berettiget til en pension....

Men sandheden er at du kun har fået et afslag på at de vil kigge på om du er berettiget til en pension...

...er du rar, Web, at forklare mig den store forskel...tror ikke, jeg helt har fattet det...

Hvis man derimod kun søger en ren paragraf 17.....uden at den er på det foreliggende grundlag....ja så kan de give det samme afslag igen og igen...altså at de ikke vil kigge på om du rent faktisk er berettiget til en pension...

...lovgrundlaget, der er vedlagt fra BAN er §18...

Håber at du kan forstå forskellen på dette...da det er ret vigtigt at vide hvad det er man har fået et afslag på...og om de i det hele taget har kigget på om du er berettiget til en pension...

Nu ved jeg jo ikke hvorvidt du selv mener at du er berettiget til en pension eller andet....

...det var en MEGET smertelig beslutning at søge pension i 2005, for deri ligger erkendelsen af, at min funktionsevne er så nedsat, at jeg arbejdsmæssigt og også socialt kun kan byde på uendeligt lidt...og siden da er kommet forværring.

jeg ville bare lige forklare forskellen på de afslag på pension og det at lade sagen overgå....

...som sagt, er jeg ikke helt sikker på, at jeg har forstået forskellen...ups, pinligt, men ærligt!

Men min sag er sidstnævnte: Man vil ikke lade sagen overgå til behandling...("Der er ikke grundlag for at påbegynde sag om om førtidspension, da alle aktiverings-, revaliderings-...osv." indledes afslaget af Socialcenteret Kbh. i juni 2010).


Mange tak for respons :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat