Se enkelt indlæg
Gammel 21-07-2013, 14:17   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men det gode er så, lynge60, at du kun skal tilbydes 1 ressourceforløb fordi du er over 40 - jeg ved godt det kan forlænges, men du skal selv være helt enig i forlængelsen - så det er fint du kun har fået 1 år. Det er værre for dem der er tilbudt et forløb på 3-4-5 år, og som vitterligt ikke kan se pointen med forløbet.

Men hvis du så får bevilget fleks efter det år, så er det jo man frygter, at jobbet ikke findes, og at du så skal gå på en relativ lav ledighedsydelse i årevis, med alt det bøvl om jobansøgninger, CV på nettet, løbende samtaler, kurser ect. Hvor du kunne have haft lidt mere ro og lidt flere penge på en førtidspension.

Omvendt kan det også være efter det år, at fleks også bliver vurderet som værende urealistisk, ja og så er det så førtidspension.

Jeg er jo tilhænger af ressourceforløbene. Men KUN i de tilfælde, hvor borgeren selv er MED og er spændt, glad og forhåbningsfuld, og som bare VIL det forløb. For så kan forløbet jo være billetten til det liv de hellere vil have.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat