Emner: forvirret?
Se enkelt indlæg
Gammel 11-10-2012, 19:06   #1
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
forvirret?

Hej på K10

jeg har længe været her inde og kigge på de forskellige tråde osv. og er selv meget i tvivl hvor jeg står

laver lige en kort resume af hvad jeg har været igennem

januar sidste år løftede jeg på en tung brønddæksel.som desværre ikke rykkede sig. men det gjorde min ryg til gengæld. har før haft problemer med ryggen. men et par ture ved kiropraktiker plejede at hjælpe på det. men det gjorde det ikke denne gang

jeg gik til lægen og blev henvist til fys og var der ca 2-3måneder uden forbedring tvært i mod så blev det meget værre og fik også udstråling ned i mit højre ben. smerter i ryggen og benet blev u udholdelige og kontaktede lægen igen. blev henvist til en MR scanning og fandt ud af at jeg faktisk manglede et stykke knogle i det nederste af min ryg og at lænden havde forskubbet sig ca 1.5cm. hvilket gjorde at det pressede på nerven ned i mit ben. løsningen var en ryg stivende operation. jeg fik at vide at der var ca 70% chance for at vende tilbage til mit gamle arbejde hvilket var fedt!

efter operationen skulle der gå 3mdr hvor jeg passede på ryggen også skulle genoptræning starte og en fremgang af ryggen og benet skulle dukke op. men ryggen og benet bliver bare værre og værre. var så til 6mdr kontrol på middelfart ryg center og fik at vide at jeg skulle ikke panikke da det er først efter et år der ikke er fremgang.. de næste 6mdr gik og det blev stadig værre

1års kontrol hvor jeg sagde til kirurgen (undskyld sproget) men hva fanden sker der??? du sagde der ville være fremgang og jeg kunne vende tilbage til mit arbejde!! han måtte jo så tilstå at det jo ikke var alle der vendte tilbage til arbejds markedet efter sådan en operation.. og smerterne i mit ben er fordi nerven var blevet skadet inden operationen. han kunne godt operere men kunne ikke garantere at det blev bedre det kunne også blive værre..

midt i det her blev mine SD penge forlænget. jeg skulle så i arbejds prøvning.efter eget ønske som pedel medhjælper 2timer dagligt 4gange i ugen.må indrømme,at jeg tænkte for mig selv,at det var sgu da peanuts! i mit gamle arbejde.arbejdede jeg typisk 12-16timer hver dag. så no problemo jeg blev dælme klogere det gik de første 3 dage så var det slut! smerterne oversteg alt hvad jeg har prøvet indtil.. nå jeg mener smerter så er det sådan at det gør så ondt at jeg sveder og får kvalme. får nu morfin for ryggen og nerve medicin til benet

det var et kæmpe nederlag og sammen med smertene tog jeg beslutningen at søge FP. den blev afvist først pga min alder 37år også mente de at jeg skal på et smerte center inden der bliver taget andre beslutninger

havde kontakt med lægen igår ang henvisning til smerte center.

er der noget jeg kan gøre mens jeg venter?

og er der andre stærke smerte stillende end morfin? bliver så syg af at spise de skumle piller

Mvh D
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat