Se enkelt indlæg
Gammel 23-09-2017, 18:57   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Boligstøtteloven er jo en helt anden lov. Så hvad der måske ikke er indtægt ift dagtilbudsloven, kan godt være indtægt ift boligstøtteloven.

Boligstøtteloven:
"§ 8. Husstandsindkomsten pr. måned, jf. § 8 b, opgøres som summen af ansøgerens og dennes husstandsmedlemmers hver for sig opgjorte indkomster. Indkomsterne opgøres som personlig indkomst med tillæg af positiv kapitalindkomst, der anvendes til beregning af indkomstskat efter personskattelovens § 7, dog før de deri nævnte grundbeløb og bundfradrag. Endvidere tillægges aktieindkomst, der beskattes efter personskattelovens § 8 a, stk. 1 og 2, bortset fra udbytteindkomst op til 5.000 kr. I husstandsindkomsten indgår ikke

1) supplerende pensionsydelse, jf. § 72 d i lov om social pension og

2) godtgørelse og afkastet af godtgørelse til hiv-smittede blødere m.fl. og hiv-positive transfusionssmittede m.fl. samt erstatning og afkastet af erstatning, jf. lov om erstatning for skader ved lsd-behandling. "

Jeg er usikker på hvordan denne skal opfattes:
"Stk. 3. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler for, hvorledes indkomster efter stk. 1, der ikke er skattepligtige her i landet, og indkomster, som er omfattet af § 5 i lov om beskatning af søfolk, skal indgå i husstandsindkomsten. "

Er det så indkomster der er skattepligtige i andre lande og derfor ikke i danmark? Eller bare indkomster der ikke er skattepligtige i danmark?

http://www.socialjura.dk/content-sto...12-af-87-1992/
"§ 1. For indkomster, der ikke er skattepligtige her i landet, jf. lovens § 8, stk. 3, opdeles og beregnes indkomstgrundlaget på samme måde som efter lovens § 8, stk. 1. "

Den kan jeg ikke lige greje
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat