Se enkelt indlæg
Gammel 17-11-2010, 16:10   #5
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
tusind tak for gode råd, forslag og link.

Jeg sendte heldigvis mail om at klage over alle 3 ting. jobplan, sygedagpengestop og revalidering.

Klagede dog ikke videre over jobplanen da jeg skriftligt fik afslag på at kunne klage over jobplanen.

Klagede over sygedagpengestop, bare for en sikkerhedsskyld..... hvor er jeg glad jeg gjorde dette, når sagen udviklede sig som den gjorde. Den sender kommunen så videre til beskæftigelses ankenævnet. Ved ikke hvordan jeg står der for juridisk er det jo iorden at de standses, når man overgår til revalidering, men de giver jo mig medhold i at jeg ikke længere er revalideringsberettiget.

Også bruger de de oplysninger om fibromyalgi og smertecenter som de ikke har indhentet og som ikke står i ressourceprofilen til at begrunde jeg er faldet for varighed istedet og ikke kan for længes fordi det nu er uafklaret om min arbejdsevnen bedres af et forløb på smertecenter.

Jeg blev partshørt i ressourceprofilen i maj og havde kommentarer om manglende status fra læge/gigtlæge. Jeg har ikke underskrevet den eller set den rettede udgave. Jobplan blev udfærdiget i august og jeg har allerede i maj og juli pointeret jeg ikke er sikker på jeg kan gennemføre den. Men bordet fanger det er det tilbud eller ingenting. Jeg får en kopi i august af den ressourceprofil jeg troede var rettet og hvor det går op for mig at den kun nævner i en sætning jeg har fib.

I min klage over revelideringsplanen beder jeg i ren frustration om at blive bedømt om jeg skulle høre under flexlovens bestemmelser i stedet. Det fik jeg så også afslag på fordi revalideringsmulighederne ikke er udtømte og arbejdsprøvningerne ikke har tilgodeset skånebehov og været for korte. som om jeg havde bestemt sted eller varighed.....Og det er stadig den samme ressourceprofil som er fra maj der er brugt.....

Jeg tror jeg vil prøve at klage over jobplanen uagtet kommunen siger jeg ikke kan og så evt få en klage over sagsbehandlingen og forløbet strikket sammen.

vil bestemt også huske fremover at sende en mal tilbage efter en samtale/møde hvor jeg opsummerer tingene som jeg forstod dem og så bede sagsbehandler be eller afkræfte det. så har man da sin dokumentation i orden for at man ikke bare griber ting i luften eller ikke kan bevise hvad en sagsbehandler siger men ikke nedskriver i sin journal.

Ironisk nok er det netop den §7a kommunnen begrunder min klage om revalideringsplan at jeg har fået medhold og derfor er klagemuligheder udtømte. ( de har bare ikke givet fuldt medhold, ressorceprofil er jo ikke opdateret og jeg har ikke fået eller får en ny revalideringsplan aktuelt)

så der venter mig vist en masse skrivearbejde, men er jo nødt til at komme videre

Tænk at det skal være så umuligt at få e regulær sagsbehandling som loven foreskriver, har allerede nu læst så mange groteske historier fra andre herinde. Jeg toede naivt at god forvaltningskik var en god skik og ikke forvaltnings uskik.

mvh ladybird
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat